Hulp bij inrichten basis database Kartbaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

xray911

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2012
Berichten
13
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het opzetten van een database voor een kartbaan. Ik ben monteur op deze kartbaan en het is de bedoeling van mij om de bult papierwerk die wij in een jaar generen digitaal te maken. In de huidige situatie zijn er 3 formulieren welke ingevuld worden. Hieronder heb ik een opsomming opgenomen met de uitleg wat de functie van een formulier is. Tevens heb ik de formulieren opgenomen in de bijlage.

-Correctief onderhoud: Dit formulier wordt er gebruikt op het moment dat er een kart kapot is. Een baanjongen vult dit formulier deels in (Kartnr, Uren, ingevuld door, datum storing, tijdstip storing en omschrijving storing) en plaatst dit formulier in de kart die kapot is. Vervolgens pakt een monteur de kapote kart, maakt de kart en vult het formulier verder in (Hierbij wordt het veld gebruikte onderdelen meer gebruikt voor werkzaamheden dan onderdelen). Dit formulier gaat vervolgens in het archief.

-Preventief onderhoud: Dit formulier wordt ingevuld door een monteur op het moment dat de monteur preventief onderhoud uitvoert. De monteur loopt alle punten op de lijst af en vult waar nodig de uitgevoerde werkzaamheden en gebruikte onderdelen in.

-Urenlijst: Een baanjongen noteert wekelijks de uren welke een kart heeft gelopen (er is een urenteller aanwezig op de karts). Dit formulier dient er voor om de uren tussen de karts redelijk gelijk te houden maar vooral om bekijken of er een slijtage onderdeel moet worden vervangen (bijv. olie elke 750 uur). Op papier werkt dit niet omdat de monteur handmatig alle formulieren moet gaan nakijken om te kijken wanneer een onderdeel voor het laatst is vervangen.