Hulp bij installatie Sitecom DC-202v6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment bezig met de installatie van de Sitecom DC-202v6 router. Nou ben ik niet zomaar voor 1 gat te vangen maar ik loop vast op iets heel simpels. Bij de installatie heb ik de volgende stappen uitgevoerd: correct de modem verbonden, "Autoamtisch IP adres verkrijgen/DNS e.d." optie aangezet bij Netwerk (volgens handleiding) en dan via 192.168.0.1 naar de router pagina gegaan, ook die start op, en vervolgens Wizzard gedaan.
En nu komt het makkelijke maar het moeilijke voor mij. In de eerste stap moet je modem/taal kiezen, dat is makkelijk. Maar dan moet je je PPTP (?) accounts + password van provider invullen. Nou wist ik die even niet, dus ik belde met mijn helpdesk. Die snauwde dat ze me niet wilde helpen (geen ondersteuning) maar gaven dit PPTP adres wel: gewoon mijn gebruikersnaam en dan @adsl-planet erachter. En dan gewoon mijn 'normale' wachtwoord. Vervolgens heb ik op activeren geklikt en moet ik wachten, maar er gebeurt totaal niets, en als er al iets gebeurt komt er het menu scherm in beeld waarin de modem op DISCONNECT staat, als ik op CONNECT klikt gebeurt er niets. Er zit dus ergens iets fout met dat PPTP/wachtwoord en misschien in iets anders, ik heb voor de rest weinig veranderd qua IP adressen e.d. Sitecom zelf is nu dicht, maar iemand hier een idee?
Overigens: modem=SPeedtouch 510
ADSL aansluiting
Windows XP
Firewall: ZoneAlarm

Laatst bewerkt:
Ik lijk nu voorbij dus stap te komen, althans, opeens gaat hij nu wel door naar de volgende pagina. Volgens de handleiding moet ik op Volgende klikken, maar dat is nergens te vinden...handig! Alleen Apply, als ik daarop klik komt er het basis scherm waarin staat dat de router op DISCONNECT staat. Volgens de handleiding moet ik dan ergns klikken op "Opnieuw opstarten" (Reboot) maar ook dat is nergens te vinden, de handleiding klopt dus totaal niet meer.

Officieel staat er dit:
1. Klik op Wizzard
2. Vul gegevens in van land + type modem
3. Drug op NEXT en vul afhankelijk van uw provider uw gebruikersnaam en wachtwoord in, Kloon het MAC adres of geen uw host-of computernaam aan
4. Druk nogmaals op NEXT (dit is nergens te vinden, alleen dus APPLY...) en vervolgens op OPNIEUW OPSTARTEN (REBOOT) (--> ook nergens te vinden...)
5. Zodra de router opnieuw is opgestart ziet u uw beginscherm weer terug. Wacht n u zo'n 20 seconden om de router te laten verbinden met het internet.

Nou, als ik na APPLY op CONNECT druk kan ik 20 jaar wachten, er gebeurt niets, hij wil verbinding maken (onderin de statusbalk gaat een balkje lopen maar deze blijft halverwege hangen) maar hij lijkt daarna wil vast te slaan. Wat ik ook probeer, ik kom gewoon de modempagina geen eens meer op...

Iemand een idee?

Eej Berjos3,

Heb je al een oplossing voor jou probleem, want ik heb namelijk precies hetzelfde probleem.

Duiker.

Ja en nee. Probeer eerst dit: bij het type modem niet de Speedtouch 510 maar je moet de 'Speedtouch 510 mét ingeboude router' selecteren. Als je dan de volgende stappen eens hebt gedaan; check dan of je verbinding hebt. Druk dan op het knopje achter de router; de resetknop. Wacht even...check dan weer. Dit hielp bij mij.

Echter; misschien beter nieuws. Sitecom heeft een inruilactie voor deze router omdat er toch nog problemen mee zijn. Hij wil namelijk, als ie het doet, nog wel eens zomaar disconnecten/rebooten. Ahoewel dit met name bij de eerste versies voorkom ben ik op hun aanbod ingegaan. Je weet het nooit. Je kunt kosteloos deze router bij hen omruilen voor de Sitecom Router 54g. Die is nog beter en kan zowel draadloos als met draad. Ik ben naar het kantoor in R'dam geweest (woon redelijk dichtbij in de buurt) maar je kan 'm ook per post opsturen en je krijgt dan een nieuwe; de 54g. Die geldt alleen voor de SitecomDC-202. Dus ik heb dat maar gedaan. Je kan voor de zekerheid even aan mailtje sturen aan Sitecom; mailadres staat op hun site. Maar volgensmij is deze het: support@sitecom.com

Ik hoor de afloop wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan