Hulp bij instellen van SLI

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaSiccama

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2009
Hallo,

Heb een klein probleempje en misschien kan iemand mij helpen:
Heb deze week een tweede (dezelfde) videokaart gekocht om mijn systeem in SLI te laten draaien. Nou heb ik de tweede kaart geinstalleerd en de SLI brug op de videokaarten gezet. Daarnaast ook nog op het moderbord de "chip" omgedraaid (Dual videokaart). Systeem opnieuw opgestart maar ik krijg nergens een melding over SLI. Ook in het Nvidia configuratie-scherm kan ik geen SLI kiezen (dit moet staan bij 3D-instellingen). Mijn systeem ziet naar mijn idee nog steeds 1 videokaart, ook bij apparaatbeheer. Kan ik nog wat anders doen, heb ik misschien is nog niet gedaan. Please help!
Specificaties:
- Asus P5N-e SLI
- 2 x Sparkle 8800GT 512 MB
- E6600
- 2 x 2 GB OCZ Reaper 6400.

Heeft niemand ervaring met SLI?

Ik ben ten einde raad, heb al veel geprobeert, zelfs een complete herinstallatie en nog wordt mijn tweede videokaart niet herkent in Windows, apparaatbeheer.
Ze werken allebei goed in het eerste PCIe slot, het ligt dus niet aan de videokaarten.
Doe ik alleen een videokaart in het tweede PCIe slot dan heb ik geen beeld, maar ook geen piepjes e.d, dus het tweede PCIe slot moet het doen!

Iemand ervaring met SLI of mijn moederbord (Asus P5N-e SLI)?

De-installeer de videokaart driver eens en installeer de nieuwe. Inderdaad moet je in het configuratiescherm van Nvidia de SLI kunnen activeren. Ik heb zelf twee GTX260BE in SLI draaien.

Heb ik allemaal al eens gedaan; herinstallatie, nieuwste drivers enz.
Probleem is dat de tweede videokaart mniet wordt gezien in apparaatbeheer, daarom kan ik ook geen SLI instellen bij het Nvidia control panel.
Dat is het hele probleem, zelfs na een complete herinstallatie van Windows geen herkemning van de tweede videokaart.
Denk dat óf de Asus EZ selector kaart óf het tweede PCIe slot is defect.
Heb al een nieuwe EZ card besteld, dus dat kan ik testen.

Iemand anders nog suggesties?

ik zit met het zelfde probleem heb net vandaag 2x gtx550 ti 1gig ddr5 kaarten gehaald in me pc gedaan op me p5n-e sli en zie maar 1 kaart verschillende tools gedownload (gu-z 0.57) everest laysoft (nieuwste versie)
maar niks geen sli... en zie dat deze on beantwoord is en al 2 jaar open staat bump ik deze topic weer omhoog

Welkom op Helpmij:thumb:

Je mag zelf een vraag maken.Je maakt ook de opmerking dat je dit topic weer omhoog bumpt.Als goed is(;)) ben je net accoord gegaan met onze regels en had je geweten dat dit niet toegestaan is en tevens meeliften in een topic ook niet.
Gaarne dus zelf een vraag maken.Deze voorzie ik van een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan