Hulp bij keuze

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saviola

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2002
Hallo,

Ik wil binnenkort wat extra RAM kopen voor m'n PC. Ik ben er al achter dat ik max. 256MB Sdr Sdram per slot kan invoegen.

Vraag 1: Hoe weet ik of ik enkelzijdig of dubbelzijdig nodig heb? Als ik dit met Aida32 kan zien; waar dan precies? M'n moederboard is in ieder geval van MSI. Serienummer kan ik op het moment niet geven, sorry.

Vraag 2: Moet ik nog op iets anders letten? Ik zie op die sites vaak door de bomen het bos niet meer :(

Ik heb de search al gebruikt, wel wat wijzer geworden over de soorten (DDR, Sdram). Maar ik wou graag nog wat (persoonlijk) advies :)

Alvast bedankt!

1.) Dat kunnen wij ook alleen maar met zekerheid vertellen als we het typenummer van je mobo kennen.
P.S. zie je bij het opstarten nog iets van "sdram in banks 0 1 2 3" dan zit er nu ook dubbelzijdig in, mist er in de reeks iedere keer een getal ( dus 0 3) dan zit er enkelzijdig in.

2.)De snelheid (maar dat wist je waarschijnlijk al) en de prijs (maar ook dat hoefde ik je niet te vertellen).
Vermijdt OEM geheugen een hoop moederborden doen er moeilijk over en koop een enigszins bekend merk.

Geplaatst door maestro12
1.) Dat kunnen wij ook alleen maar met zekerheid vertellen als we het typenummer van je mobo kennen.
P.S. zie je bij het opstarten nog iets van "sdram in banks 0 1 2 3" dan zit er nu ook dubbelzijdig in, mist er in de reeks iedere keer een getal ( dus 0 3) dan zit er enkelzijdig in.

2.)De snelheid (maar dat wist je waarschijnlijk al) en de prijs (maar ook dat hoefde ik je niet te vertellen).
Vermijdt OEM geheugen een hoop moederborden doen er moeilijk over en koop een enigszins bekend merk.

1) Dat dacht ik al. Ik zal het nummer opzoeken. Bij het opstarten zal ik eens opletten.

2) Ok. Bedankt voor je tips :thumb:

Koop gewoon een dubbelzijdig reepje, dan ben je er zeker van dat hij werkt.

Geplaatst door Steve
Koop gewoon een dubbelzijdig reepje, dan ben je er zeker van dat hij werkt.

Dat is mooi :)

Als ik de reepjes eruit haal die er nu inzitten kan ik daar ook aan zien of ze dubbel- of enkelzijdig zijn? Bv. aan 1 kant chips?

Je zegt het zelf, singlesided reepjes hebben aan één zijde chips, doublesided reepjes aan beide zijden.

Geplaatst door Steve
Je zegt het zelf, singlesided reepjes hebben aan één zijde chips, doublesided reepjes aan beide zijden.

Ik heb m'n reepjes even eruit gehaald; ze hebben maar aan één kant chips. Eentje was PC100 andere PC133. PC133 is toch het snelste beschikbaar? (in mijn geval).

Zet er 256 MB PC133 doublesided bij en gooi de PC100 module eruit, deze vertraagt de boel.

Geplaatst door Steve
Zet er 256 MB PC133 doublesided bij en gooi de PC100 module eruit, deze vertraagt de boel.

Ok.

Iedereen bedankt voor zijn hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan