Hulp bij kiezen beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koffiewafel

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2011
Hallo leden/moderatoren van Helpmij.nl ,

Ik ben opzoek naar een 2560 x 1440 monitor en ik had een IIyama B2780HSU gekocht met een 1980 x 1080 resolutie, maar die keek niet fijn omdat hij in mijn ogen toch niet echt scherp was op zo'n groot scherm. Budget ligt tussen de 300-450 euro. Ik had voornamelijk al twee goede monitoren opgezocht namelijk de BenQ GW2765HT en de Dell UltraSharp U2713HM. Nu vroeg ik me af welke beter is voor mij. Ik kijk niet echt op FPS, maar maakt de reactietijd een groot verschil?
Mijn videokaart bedraagt een R9 290. Andere suggesties zijn ook welkom wat in dat budget past ongeveer.

Hartelijk bedankt,

Koffiewafel.

Hoi,

Sinds een week eigenaar van deze en moet zeggen ik vind hem mooi weet niet of je het er voor over hebt

Ik zag het net ja, sorry haha. 28 inch is wel echt heel groot.. Maar een prachtscherm zal het zeker wel zijn. 500 euro vind ik nogal veel en kan windows 8.1 wel 4K draaien met een displayport kabel? Wat zou jij mij aanbevelen als je kijkt naar die twee die ik noemde? Of zou je een andere pakken?

Hoi,

Ja gezien je budget dacht ik meld hem even maar als ik naar de prijzen van de del bv kijkt zit er maar 30 euro tussen en maar 1 inch :D maar gezien de reactie tijd zou de B en,q toch even beter zijn 5 ms in gamers norm vrij slecht

Ok, maar kan windows 4k draaien met een displaypoort? Zit deze ondersteuning erin?

Hoi,

Om 4k te draaien zal je via de display poort moeten werken en hier op de pc weliswaar win 7 werkt het volgens mij wel.

Ps diversen kabels worden er trouwens netjes bij geleverd maak je niet veel meer mee.

Laatst bewerkt:
Ok geweldig nu moet ik nog een ding weten, ondersteunt mijn videokaart displayport 1.2? Het is een r9 290 maar krijg je dan ook geen enorme lag bij het gamen? Hoor dat veel videokaarten moeite hebben met het draaien van 4k. Ik neem aan dat ik gewoon ook het scherm kan instellen op 2560 x1440 bijvoorbeeld.

Hoi,

Tuurlijk kan je verschillende reoluties draaien en de 290 gezien deze review zou dat dus kunnen 4k

Weet niet waar je precies in noord braband woont maar bij paradigit eindhoven kan je hem bewonderen en testen ze hebben daar een gamehoek en in de zelfde straat zit 4launch;)

Laatst bewerkt:
Ok en kijkt 2560 x 1440 scherp op een 28 inch scherm of niet? Of zijn er nog tussen resoluties?

Hoi,

2560 x 1600 zit nog tussen jou genoemde resolutie en 4K en ja de scherpte daar zit wat verschil tussen maar in mijn ogen nog steeds scherp

Hoe heb jij trouwens je monitor op 60hz kunnen krijgen? Of zou dat automatisch moeten gebeuren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan