Hulp bij kiezen nieuwe videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Occisus

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Hallo allemaal, graag wat advies bij mijn volgende vraag.

Ik speel eingelijk maar 1 spelletje, en dat is World of Warcraft.
Ik kan met een lage memory usage addons toch nog op 1024x768 spelen.
Ik wil alleen dolgraag op 1280x1024 spelen voor al die unit interfaces die mensen maken voor deze resolutie. Dit is ongetwijfeld mogelijk met een betere videokaart.
De videokaart die ik op dit moment gebruik is de nVidia Geforce FX 5200 128 MB AGP 8x.

Nu wil ik graag een iets betere videokaart kopen, het probleem is alleen dat ik een hele crappy voeding heb, 260W volgens mij.

Is het dan nog steeds mogelijk voor mij om een iets betere videokaart te kopen die me wel op 1280x1024 laat draaien zonder een nieuwe voeding te kopen? :)
Zo ja, graag een alternate link ofzo. Geld is geen probleem. Behalve als het komt op een nieuwe pc te kopen :p

Me pc is trouwens een dimension 4600 dus een nieuwe voeding erin zetten zou ook niet zo prettig zijn :p Verder heeft het een pentium 4 2.8 Ghz prossesor en 1 GB RAM.

Mvg,

Occ

Laatst bewerkt:
En waarom zou er geen nieuwe voeding is kunnen? wel aan te raden bij een zwaardere videokaart.

Nou in een Dell gaat het niet zo makkelijk als bij een zelf in elkaar gezette pc.
Het is mogelijk, maar ik zeg alleen dat het niet zo prettig zou zijn. :confused:

Zit gewoon een ATX voeding in, hoor.

Maare, is een 6200/256mb niets voor je? poosje geleden aangeschaft voor een 2e PC, prima kaartje, speelt bijna alles op de hoogste settings met oudere spellen, zoals Star Wars Battlefront, Mopha etc.

Alleen die crappy ventilator vervangen door een Zalman.

Zwaardere kaarten zoals de 7600GT willen best wat meer sap, dus of die voeding dat gaat trekken?

Prima, dan koop ik wel een nieuwe videokaart en een nieuwe voeding :)

Zijn er nog regels voor voedingen, of kan ik gewoon zomaar 1 kopen?

ja maar je wilt goed WOW kunnen spelen en dan moet je geen low-budgetkaartje gaan uitzoeken

zou ook kunnen maar ik zou nieuwe voeding halen en x1950pro nemen heb je meteen een goede kaart.

zou ook kunnen maar ik zou nieuwe voeding halen en x1950pro nemen heb je meteen een goede kaart.

Hij heeft een AGP slot, dan is het een overkill, kun je echt geen gebruik maken van de snelheid van die kaart, die heeft een dubbele bandbreedte en wordt dus sterk geknepen door het AGP slot.

En eh...

Wanneer je gaat bestellen bij Alternate, doe het dan even via de link hier bij Helpmij:

http://www.helpmij.nl/hardware.php

Gewoon even klikken op de banner van Alternate en je komt op hun site terecht!
Het kost je niets extra en je helpt onze vereniging ermee!!

@langepier:waarom maken ze dan nog een 1950 in agp?

@mrmusic:altijd scherp:thumb:

Voor de verkoop.:)

Net zoals SUV's voor Amsterdam.

Beetje off-topic, maar hierbij nog een voorbeeldje van dergelijke praktijken:

De vorige versie was SATA 150 of SATA 1.5 Gbit/s. De huidige SATA kan met 3 Gbit/s communiceren, maar door een paar technische factoren komt dat neer op 300 MB/s. Dus 150 voor de vorige versie.

Overigens maakt het geen bal uit welke van de twee je hebt, want de eerste harde schijf die 300 MB/s aan data door dat kabeltje kan persen, moet nog uitgevonden worden. De snelste schijf (volgens Tom's Hardware) is een Western Digital Caviar schijf van 750 GB, die ruim 94 MB/s door de kabel weet te rammen. Maar dat was zelfs voor de oude IDE controllers nog geen probleem, die konden immers 133 MB/s aan.

Dus, even samengevat:
PATA = IDE = ATA - maximaal 133 MB/s
SATA = SATA 1 = SATA 2
"SATA 1" - maximaal 150 MB/s
"SATA 2" - maximaal 300 MB/s

Overigens werkt een "SATA 2" schijf ook op een "SATA 1" controller, en je merkt dus niet eens dat hij de maximale snelheid van de controller niet haalt, omdat de schijf zélf gewoon niet harder kan.

Vergelijk dat maar met een racecircuit waar je 200 km/u mag rijden, en waar je dan met een lelijk eendje rondjes gaat rijden. Je mag dan misschien wel 200, maar dat eendje haalt dat gewoonweg niet. Dat is vergelijkbaar met "SATA 1". Als je dan overstapt naar "SATA 2", dan zetten ze een nieuw bordje weg, dat je voortaan 400 km/u mag. Maar die eend gaat er geen kilometer harder door...

Maar nu zeggen jullie allemaal verschillende dingen :confused:

Wat is nou een kaart die ik kan kopen om op 1280x1024 te spelen.
En als er een voeding bij moet geef me die ook maar.

De goedkoopste kaart die het kan. Ik ben namelijk niet van plan om deze pc nog lang te houden.

Sommige zeggen verschillende dingen, niet allemaal, kijk bij de system requirements voor dat spel.

System Requirements
Windows System/OS
800 MHz or higher CPU.
256 megabytes or more of RAM.
GeForce 2 graphics card or better.
3 gigabytes or more of available hard drive space.
DirectX® 9.0 or above.

Wel lachen, GeForce 2 is een DirectX 7 kaartje, dus dan werkt het spel op OpenGL.

Dus mij voorstel, die 6200 is zo gek nog niet, goedkoop, voldoende snel met 256 DDR2 geheugen, grote fillrate, DirectX 9 ondersteuning en werkt denkelijk ook nog met die voeding.

Maar iemand zei eerder dat die 7300GT kaart geen goed idee was omdat ik WoW goed wil spelen.
En het lijkt mij dat die 7300GT beter is dan die 6200 :confused:

Of ben ik helemaal fout?:(

Sommige zeggen verschillende dingen, niet allemaal, kijk bij de system requirements voor dat spel.

System Requirements
Windows System/OS
800 MHz or higher CPU.
256 megabytes or more of RAM.
GeForce 2 graphics card or better.
3 gigabytes or more of available hard drive space.
DirectX® 9.0 or above.

Wel lachen, GeForce 2 is een DirectX 7 kaartje, dus dan werkt het spel op OpenGL.

Dus mij voorstel, die 6200 is zo gek nog niet, goedkoop, voldoende snel met 256 DDR2 geheugen, grote fillrate, DirectX 9 ondersteuning en werkt denkelijk ook nog met die voeding.

Maar als dat de eisen zijn, waarom zou die Geforce FX5200 van TS dan niet naar tevredenheid werken??

Het probleem is dat ik op een hoge resolutie wil spelen.
En daarvoor is de FX 5200 gewoon te crap voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan