Hulp bij kopen SSD, welke is het beste voor mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

phatfigners

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2011
Hallo allemaal,

Dit is meer een hulpvraag bij het aankopen van een SSD. Ik weet niet of dit gepost kan worden in deze thread, maar ik probeer het in ieder geval.

Ik heb een Asus Laptop met een Core2duo 2.0 ghz en Windows XP. Helaas ondersteunt Windows 7 niet alle hardware in mijn laptop waaronder de Wifi en bluetooth dus ik zal voorlopig nog met Windows XP werken. De reden dat ik een SSD wil kopen is dat dat er in het afgelopen jaar 2 harde schijven gesneuveld zijn. Een bijkomstigheid van een SSD is dat deze sneller maar aangezien ik geen Sata2 aansluiting heb, zal dit toch niet in mijn voordeel uitvallen.

Ik zoek een SSD van rond de 40 Gb en rond de € 100,- a € 120,- max. Alleen het schijnt te zijn dat een gedeelte van de SSD beter niet gepartioneerd kan worden, dus wellicht is een 60 gb versie beter. Maar dan is € 120,- nog steeds het maximale wat ik er aan uit wil geven. Wie kan mij advies geven hierin? En hoe zit het met de tweaks voor Windows XP? Ik schat mijzelf hoger in dan een gemiddelde gebruiker dus hier zal ik wel uitkomen, maar is een SSD moeilijk te gebruiken met Windows XP?

Alvast bedankt voor de reacties.

Dit is i.i.g. de goedkoopste 60gb ssd die ik kon vinden.
Hier staat beschreven (in Engels) hoe je een ssd onder xp werkend kunt krijgen.

Er zit inderdaad een sata aansluiting in mijn laptop. Bedankt voor de link, ik zal er naar kijken.

Onderdimensioneren is eigenlijk alleen nodig onder xp. Het levert ook alleen wat op als je de 40gig nagenoeg volledig gebruikt. Als je eens per week handmatig cleaned kun je ook prima zonder een grotere disk.

120 euro kun je prima mee overweg, maar wat is belangrijker? grootte? of snelheid?

Ik heb me niet ingelezen in deze hardware maar: http://tweakers.net/pricewatch/2692...-96gr-(upgrade-bundle-kit)-96gb.html#tab:info zou binnen het budget passen met 96gig

Beste Wampier, ik ben bang dat ik Windows XP moet blijven gebruiken. Dit omdat niet alle hardware ondersteund wordt.

Bedankt voor de link, ik heb de ssd van 60gb bij Mycom voor € 80,- besteld. Inclusief verzendkosten was dit net zo duur als op een internetwebwinkel. Belangrijk voor is dat het werkt en dat ik er niet al te veel moeite voor hoef te doen. Grootte is natuurlijk mooi meegenomen, maar het gaat mij om kwaliteit en gebruiksgemak. De snelheid valt voor mij af aangezien Sata 3 afvalt. Daarom was de link erg handig. Op tweakers.net kreeg deze ssd ook een goede waardering. Ik denk dat de SSD wel volledig gebruikt wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan