• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij maken planningsheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonku

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
1740122236605.png

Hallo,

Is het mogelijk, om met een formule of macro, een start van een planning zoals hierboven aangegeven met de eerste “1” te verwijzen naar de datum en tijd die in de roze rij staat. Deze datum zou dan als startdatum weergegeven moeten worden in de kolom Begin tijd zoals deze in de kolom in het geel word weergegeven. Vervolgens de eindtijd als de laatste 1 ( de derde in dit geval) in de kolom eindtijd. Het hoeft niet alleen met het cijfer 1, maar kan ook met 1 voor start en 2 voor stop. Is er iemand die mij hiermee op gang kan helpen? Alvast bedankt voor de service.

Groeten.

Ton.

Hallo,

Ik heb nu het bestandje toegevoegd.. Plaatje is inderdaad niet echt handig. Sorry.

Groeten.
Ton

Bijlagen

Voorwaardelijke opmaak:
Formule: =EN($E9<=G$3;$F9>G$3)
Van toepassing op: =$G$9:$CX$57

Ik denk dat je het zo bedoelt als in deze bijlage.

Bijlagen

Geen formules maar VW opmaak incl. de 1 indien groene cel.

Bijlagen

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie hulp. De versie van Haije is eigenlijk precies wat ik bedoel. Hier kan ik mee verder.
Nogmaals bedankt en een fijn weekend.

Groeten.
Ton

Bedankt voor de terugkoppeling, zet je deze vraag nog even op "Opgelost"?

Ik had de vraag verkeerd begrepen dus.
Ts vult de cellen met een 1 en daar moet dan de juiste datum en tijd bijkomen.
In het bestand van mij vul je een datum en tijd in en kleuren en vullen de cellen zich met een 1.

Net andersom dus.

Blijkbaar woont Tonku in een vreemd gebied, waar van 8 tot 10uur goed is voor 3 uur. Die uren zijn er nog korter dan in het onderwijs.

Niet goed gekeken, @emields ?
In het voorbeeldbestand is dat wél 3 uur. Pas in de oplossing van Haije is dat 2 uur geworden, maar meer dan een moment verstrooidheid zou ik daar niet achter zoeken. Om dat op te lossen volstaat het om in de formules van kolom F de 6 door een 7 te veranderen.

Edit:
Het kan ook zonder de INDIRECT-functie (die sowieso vaak tot kriebels leidt).
Voor de formules in E en F zou ik respectievelijk liever deze gebruiken:
Code:
=ALS(D9=0;"";INDEX($G$3:$ET$3;VERGELIJKEN(1;$G9:$ET9;0)))
=ALS(D9=0;"";INDEX($G$3:$ET$3;VERGELIJKEN(1;$G9:$ET9;0)+D9))

De laatste kan, naar keuze, nog vervangen worden door:
Code:
=ALS(D9=0;"";E9+D9/24)

Laatst bewerkt:
De fout ligt niet bij de 6 (F is de zesde kolom) maar bij de nutteloze -1 op het eind van de formule.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan