• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij marco, invoegen rij of rijen met behoudt van formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

DimitriP2

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2020
Dag Allen,

Graag zou ik in bijgevoegd document 2 knoppen willen toevoegen om rij(en) toe te voegen met behoudt van de formules en voorwaardelijke opmaak.

Eerste knop "nieuwe lijn" moet dienen om één rij toe te voegen met behoudt van de formules en opmaak van bereik A5:J5 (of ganse rij). Deze moet ingevoegd worden onder de geselecteerde cel

Tweede knop "nieuwe assembly" moet dienen om meerdere rijen toe te voegen met behoudt van de formules en opmaak van bereik A4:J7 (of ganse rijen). Deze moeten ingevoegd worden onder de geselecteerde cel

Tijdens mijn studies, zo'n 20 jaar geleden, heb ik een basis vba gekregen maar deze is serieus verwaterd.
Ik weet dat dit mogelijk is via vba maar ik zou niet meer weten hoe er aan te starten.

Is er iemand die mij kan helpen?

Mvg

Dimitri

Bijlagen

Bekijk het maar eens.

Volgens mij kan het dan ook wel met één knop.
Bij de knop 'Meerdere' kun je het aantal ingeven.

Bijlagen

Dag HSV,

Dank u voor de snelle reply.
Het doet al een deel wat ik voor ogen heb.
Maar de reden waarom ik 2 knoppen nodig heb is omdat de opmaak en formules verschillend zijn tussen Rij 4 en Rij 5-6-7.

Knop 1 dient om in een een extra lijn toe te voegen aan een subassembly die de opmaak en formules van rij 5 overneemt.
Knop 2 dient om een nieuwe subassembly met 3 lijnen toe te voegen.

Het verschil tussen lijn 4 en 5/6/7 is:
opmaak: lijn 4 blauw en lijn 5/6/7 wit
formules: kolom A is en formule voorzien in lijn 4, maar niet in lijn 5/6/7 hier is een verwijzing naar lijsten.

Mvg

Dimitri

Beide knoppen staan erin.
Zowel enkele rijen als meerdere met ieder een aparte knop.

Dag HSV,

Het klopt dat de knoppen erin staan, maar hij kopieert de actieve lijn en dit zou niet mogen.
Knop 1 zou altijd de opmaak en formules van lijn 5 moeten kopieren en
knop 2 zou altijd de opmaak en formules van lijn 4 tem 7 moeten kopieren.

mvg

Dimitri

Knop 1 kopieert de rij onder de actieve rij zodat de nieuwe rij onder de actieve rij wordt ingevoegd.
Code:
Sub enkel()
 Rows(ActiveCell.Row [COLOR=#ff0000]+ 1[/COLOR]).Insert
End Sub

Even voor de duidelijkheid.
Waar je ook staat met de actieve rij bv. rij 18, dan moet altijd rij 4 ingevoegd worden?
Voor meerdere rijen altijd 5 t/m 7 ongeacht wat de actieve rij is?

Dat klopt HSV of je in rij 17 of rij 350 staat indien je:
op knop 1 drukt moet altijd rij 5 gekopieerd worden
op knop 2 drukt moet altijd de range rij 4 tem 7 gekopieerd worden.

mvg

Dimitri

Ik heb werkelijk nog geen idee of het om in- of toevoegen gaat, maar hiermee is het voor allebeide geschikt gemaakt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan