Hulp bij nieuwe grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

OrenT

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2013
Ik wil graag mijn PC wat upgraden zodat ik nieuwere games op een redelijke setting kan spelen (hoeft niet het mooist te zijn, vanwege budget).

Volgens mij is m'n computer prima in staat om dit te doen, op de grafische kaart na. Ik vraag mij af of dat klopt en wat voor grafische kaart ik dan zou kunnen kopen (budget: tussen de 100-200 eu).

Ook had ik begrepen dat ik waarschijnlijk een nieuwe PSU moet aanschaffen, aangezien de mijne nu maar 300W levert.

Alvast bedankt voor alle behulpzame reacties! :D

Systeemoverzicht:

OS Name Microsoft Windows 7 Home Premium

Version 6.1.7601 Service Pack 1 Build 7601
Other OS Description Not Available

OS Manufacturer Microsoft Corporation

System Manufacturer Acer

System Model Aspire M3970

System Type x64-based PC

Processor Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz, 3401 Mhz, 4 Core(s), 8 Logical Processor(s)

BIOS Version/Date American Megatrends Inc. P02-A1, 1-8-2011
SMBIOS Version 2.6

Hardware Abstraction Layer Version = "6.1.7601.17514"

Installed Physical Memory (RAM) 6,00 GB

Physical Memory 5,98 GB

Available Physical Memory 3,75 GB

Total Virtual Memory 12,0 GB

Available Virtual Memory 9,36 GB

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Is je budget inclusief voeding?

Hallo,

Ik heb me eigenlijk niet verdiept in de kosten van voedingen, maar ik zou zeggen dat 250 eu wel het maximale is wat ik in totaal uit kan geven.

Bedankt voor het snelle antwoord!

Maar denk je dat op de videokaart na alles wel in orde is? En zou die zeker op mijn moederbord passen of moet ik dat eerst uitvogelen?

Hoi,

Volgens mij moet dit gewoon werken hoor.

Ps tevens even je vraag verplaatst naar aankoop nieuw systeem of upgraden

Laatst bewerkt:
Ja, enkel je videokaart moet vervangen worden als je beter wil gamen. Natuurlijk ook je voeding zoals je al aangaf, anders kan deze de nieuwe videokaart niet aan. Ik sluit me dan ook aan bij Modags advies, echter zou een A-merk 500W voeding ook voldoen als je iets op de kosten wil besparen.

Super, bedankt voor jullie reacties. Het wordt dan inderdaad die Sapphire R9 270X! Wat betreft de voeding, zag ik dat een vergelijkbare voeding van 500W maar ongeveer 5 eu scheelt. Vergis ik me als ik dan denk dat ik dan voor die 5 eu toch beter Modags advies kan opvolgen? Kostenbesparing zou uiteraard wel fijn zijn ;).

Bedankt in ieder geval voor jullie (snelle) adviezen!

Hoi,

Ik heb nog even gekeken maar deze is echt wel de goedkoopst goede A voeding en inderdaad 5 euro goedkoper .

Ja die zag ik ook al staan, maar die is in principe dus ook voldoende? Alle kleine beetjes helpen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan