hulp bij nieuwe pc kopen /bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

daantjuh68

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
beste allemaal

ik heb nu een pc die waarschijnlijk bij de volgende lanceringen van games niet alle games zal gaan draaien; ik heb het hier over de spellen Call of Duty Monder Wafare 2 en Battlefield Bad Company 2 deze spellen zullen naar mijn inzicht aardig zwaar zijn

ik weet niet of iemand een beetje kan zeggen of ik aan een nieuw systeem nodig ben maar zelf denk ik van wel :
Q6600
2gb ram (ddr2)
8600GT
^mijn stysteem nu ^

mijn ouders willen etv mijn stysteem overnemen dus ik ben in staat om een systeem van 800 euro ongeveer te kopen
dit alles zonder toevoegingen
dus geen hele duure geluids kaart
geen software
geen OS
hoeft niet mooi te zijn met lichtgevende fants ofzo

gewoon simpel
processor
ram
videokaart

bij voorbaat dank

Als je een betere grafische kaart koopt kun je ook nog steeds van alles spelen. Dat is op dit moment de bottleneck in jouw systeem. Een betere kaart kun je kopen vanaf 75 euro.
(Zelf heb ik nog de 8800GTS , volgens mij is die nu zo'n 1,5 jaar oud. )

Je cpu is heus niet de bottleneck.

De link geeft je een benchmark overzicht van grafische kaarten uit 2008. Hier staat helemaal onderaan de 8600. Als je nagaat dat we nu al een jaar verder zijn en die ontwikkeling niet stil heeft gestaan. Een betere kaart hoeft echt niet duur te zijn. Een beetje zoeken en je vindt wel iets.
http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZWpxZGea/nVidia_GeForce_9600_GT__8800_GS_test/8

Laatst bewerkt:
het probleem is dat ik dan ook mijn voeding moet veranderen
ik wil in mijn nieuwe pc dan ook graag meer usb poorten

dus vandaar dat ik wil overstappen

ja die is geweldig , goede link:thumb: ! misschien nog wat anders gezien ?

( ik wil even vergelijken:o )

dank jullie wel voor de snelle reacties
groetjes daan

ps 500 gb HDD is goed heb 750 extern staan

Hallo,

Kijk zelf eens rond op die site... Ze zijn heel goedkoop, ik heb zelf 2 jaar geleden daar mijn pc gekocht, en het werkt nog prima. De voeding en de kast zijn geen A merken, maar de CPU, moederbord, geheugen & harde schijf wel... En voor dat geld...

theblindman.

Aangezien je een redelijke pc hebt, zou ik je aanraden om even te wachten tot intels 1366-socket op de markt is. Dat is dus binnen enkele weken. Introductie begin september.

Qua videokaart misschien wachten op de HD5870. Introductie oktober.

Aangezien je een redelijke pc hebt, zou ik je aanraden om even te wachten tot intels 1366-socket op de markt is. Dat is dus binnen enkele weken. Introductie begin september.

die nieuwe kaart zal ook wel een paar centen kosten dank ik ?
en die socket weet ik niet zo goed wat dat is ( heb je misschien ergens toevallig een uitleg staan ?)

bedankt voor de reactie:thumb:

Hallo,

Zoveel verstand heb ik er niet van, maar dat systeem waar ik naar linkte heeft een i7, en een i7 werkt op Socket 1366... DIe is al een tijdje uit....

theblindman.

(binnenkort komen de i5's, met socket 1156 oid, misschien bedoelde je die?)

ik weet niet of die i5 etc nog sneller zijn maar ik vond wel een paar leuke pc's op die site
wat is het voordeel van zo'n socet ?

ik weet niet of die i5 etc nog sneller zijn maar ik vond wel een paar leuke pc's op die site
wat is het voordeel van zo'n socet ?

Voordelen i5:
- Budget i7 (bespaar €'s)
- Automatische overclocking (de 2.66ghz versie klokt zichzelf automatisch over tot 3.2Ghz, mocht dat nodig zijn, en als je koeling dat toelaat)

Nadelen:
- i5 kan minder goed overweg met virtuele PC's dan de i7's.

Ik weet niet voor welke socket de nieuwe i7's uitkomen, ik dacht/verwacht eigenlijk socket 1366, als dat zo is, kun je je i7 920 gewoon upgraden naar een nieuwe i7...

theblindman.

(hoewel je je af kunt vragen waar de grens tussen zinvol en zinloos ligt, 4×3.4Ghz is leuk, maar welke toepassingen gebruiken dat ook ècht, behalve multimedia toepassingen zoal HD beelden decoderen of mp3's converteren...)

1156 bedoel ik inderdaad. ( ik heb mijn dag niet zo...)
Dat is dus i5/i7. Lekker logisch weer van Intel. (not..)

Socket 1156 zal goedkoper zijn en zal gelijkwaardig aan de huidige i7 presteren.
De HD5870 zal duurder zijn dan de huidige kaart. Qua prijs in de buurt van de GTX285, dus rond de 280 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan