hulp bij nieuwe Processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitta1

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2012
Beste helpmij forum,

ik wil graag meer ram aan mijn pc toevoegen.
maar ik heb ergens gelezen dat je op windows 32bit maximaal 3,2gb ram kan gebruiken.
als dat zo is wil ik graag een nieuwe processor aangezien mijn processor 64bit niet aan kan.
en ik heb geen idee hoe ik moet beginnen.

dit zit nu in mijn pc:

Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz
8gb ram (2,96gb beschikbaar)
Microsoft Windows 7 Ultimate Edition (build 7600), 32-bit
AMD Radeon HD 6850
MSI H55M-E33 (Intel H55 Express) - Micro ATX

mijn budget is niet zo hoog, ik hoop dat ik zo voldoende informatie gegeven heb

Groet Gitta

Je huidige processor kan prima 64-bit hoor. Het is je windows versie die slechts 32-bit ondersteund.

Er zit al 8GB RAM in. Nog meer zou een overkill zijn, dat is dus niet nodig. Je hebt ook al een snelle 64-bit processor in jouw computer zitten. Je moet alleen een 64-bit Windows op jouw computer zetten. Ik adviseer even te wachten op Windows 8 in oktober. Deze kun je dan kopen voor +- 80 á 100 euro. Als je per sé nu een nieuwe Windows wilt, kun je die kopen in de Windows Store. Dit kost €200,-:evil::evil:.

Dus: Het enigste om van die 8GB RAM en jouw processor optimaal gebruik te kunnen maken is een 64-bit Windows te installeren.

PS: Welkom op het Helpmij forum!

EDIT: Ik lees nu net dat Windows 8 waarschijnlijk hetzelfde als Windows 7 gaat kosten. Oftewel: Veel:evil:.

Laatst bewerkt:
wat is het doel eigenlijk van het plaatsen van extra geheugen het maakt je pc namelijk niet sneller...
ik raad je aan om windows 8 links te laten liggen maar dat is een persoonlijke keuze
windows 8 is voor touch screen misschien interessant maar voor de standaard desktop gebruiker onhandig

Ik weet niet of je de OEM versie van windows 7 hebt gekocht als dit zo is dan zul je een nieuwe Windows 7 code moeten kopen voor 64bit
als dit niet zo is dan kun je de huidige code gebruiken voor de 64bits installatie van windows 7

Laatst bewerkt:
bedankt voor de snelle antwoorden.
de reden is omdat ik meer ram wil toevoegen aan java voor bepaalde spellen, o.a. minecraft.
ik ben nu eerst van plan om windows 7 64bit er op te zetten, aangezien dat volgens jullie advies wel moet werken.

Groet Gitta.

8GB RAM is genoeg voor op Java gebasseerde spellen:D.

ja dat wist ik, had ik pas nieuw gekocht maar omdat ik windows7 32 bit hadden pakte ie hem niet :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan