Graag ik wil ik in Access een personal trainer programma maken.
Hierin wil ik mijn klanten gegevens invoeren, de producten/diensten, doelstellingen invoeren van de klant, tussentijdse metingen m.b.t. doelstelling, trainingsoverzicht en facturing.
Het grootste gedeelte komt wel goed, alleen zou ik graag feedback willen om te weten of ik op de juiste koers lig, in gedachten de volgende opzet.
tabellen:
1. tbl_klanten (id_klant, naw gegevens etc)
2. tbl_facturen/orders (productid, btw, factuurnummer, betalingswijze, etc)
3. tbl_orderregels (id_orderregel, order, prijs, aantal etc)
4. tbl_producten (id_product, product, prijs etc)
5. tbl_doelstellingen (datum, gewicht, vetpercentage en dergelijke)
6. tbl_metingen (datum, gewicht, vetpercentage en dergelijke)
7. tbl_traininngsoverzicht (datum, tijd, doel van de training, verslag van de training, training afgerond, niet geweest etc)
Relaties:
a) tbl_klanten 1 op > tbl_facturen
b) tbl_facturen 1 > tbl_orderregels
c) tbl_producten 1 op > tbl_orderregels
d) tbl_klanten 1 op > tbl_doelstellingen
e) tbl_klanten 1 op > tbl_metingen
f) tbl_klanten 1 op > tbl_trainingsoverzicht
Vragen:
1. De kolommen in tbl_doelstellingen zijn dezelfde als de kolommen in tbl_metingen, hier wil ik dus een berekening op maken zodat ik a.d.h.v. de metingen kan zien hoever ik van de doelstelling verwijderd ben. Is dit wijsheid of is het verstandiger om 1 tabel te maken?
2. Zijn de relaties d, e, f verstandig of kan dit anders?
3. Vanuit het trainingsoverzicht wordt mijn agenda (datum, tijd) ook gevormd omdat ik een rapport wil maken per week waarin ik precies kan zien welke klant ik op welke datum mag gaan trainingen. Is dit een verstandige keus om hier voor te kiezen?
Graag zie ik jullie reacties en adviezen m.b.t. bovenstaande tegemoet zodat ik op de juiste manier van start ga.
Hierin wil ik mijn klanten gegevens invoeren, de producten/diensten, doelstellingen invoeren van de klant, tussentijdse metingen m.b.t. doelstelling, trainingsoverzicht en facturing.
Het grootste gedeelte komt wel goed, alleen zou ik graag feedback willen om te weten of ik op de juiste koers lig, in gedachten de volgende opzet.
tabellen:
1. tbl_klanten (id_klant, naw gegevens etc)
2. tbl_facturen/orders (productid, btw, factuurnummer, betalingswijze, etc)
3. tbl_orderregels (id_orderregel, order, prijs, aantal etc)
4. tbl_producten (id_product, product, prijs etc)
5. tbl_doelstellingen (datum, gewicht, vetpercentage en dergelijke)
6. tbl_metingen (datum, gewicht, vetpercentage en dergelijke)
7. tbl_traininngsoverzicht (datum, tijd, doel van de training, verslag van de training, training afgerond, niet geweest etc)
Relaties:
a) tbl_klanten 1 op > tbl_facturen
b) tbl_facturen 1 > tbl_orderregels
c) tbl_producten 1 op > tbl_orderregels
d) tbl_klanten 1 op > tbl_doelstellingen
e) tbl_klanten 1 op > tbl_metingen
f) tbl_klanten 1 op > tbl_trainingsoverzicht
Vragen:
1. De kolommen in tbl_doelstellingen zijn dezelfde als de kolommen in tbl_metingen, hier wil ik dus een berekening op maken zodat ik a.d.h.v. de metingen kan zien hoever ik van de doelstelling verwijderd ben. Is dit wijsheid of is het verstandiger om 1 tabel te maken?
2. Zijn de relaties d, e, f verstandig of kan dit anders?
3. Vanuit het trainingsoverzicht wordt mijn agenda (datum, tijd) ook gevormd omdat ik een rapport wil maken per week waarin ik precies kan zien welke klant ik op welke datum mag gaan trainingen. Is dit een verstandige keus om hier voor te kiezen?
Graag zie ik jullie reacties en adviezen m.b.t. bovenstaande tegemoet zodat ik op de juiste manier van start ga.