• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij pivot table

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Beste,

Ik heb een excel-bestand waarin ik de binnen gekomen order registreer en daarbij ook of het order geaccepteerd of geweigerd is, alsook de reden van weigering.(Zie bijlage tabblad '2016').
Graag had ik met behulp vaneen pivottable als resultaat zoals op tabblad 'Sheet 1' bekomen. Maar ik kom er niet uit. Kan iemand mij helpen?

Bijlagen

Neem de velden nog een keer op in de draaitabel. Rechtsklik in een kolom en kies bij 'waarden weergeven als' voor % van kolomtotaal.

Bijlagen

Hallo VanA,

Bedankt voor je reactie!

Nog enkele vraagjes:
1) Hoe neem ik een veld nog een keer op in de tabel?
2) Het percentage dat je nu gemaakt hebt is ten opzichte van het totaal aantal orders en dit moet ten opzichte van het totaal aantal order van 1 leverancier zijn. Kan dit ook?
3) Kan de kolom aantal order per leverancier ook toegevoegd worden?

Ik ben al een stap verder geraakt.

Ik heb de kolom aantal orders per leverancier toegevoegd + het percentage van het aantal order ten opzichte van het totaal aantal orders.

Verder heb ik ook de kolom 'count of accepted' nog eens kunnen toevoegen. Maar ik krijg het niet voor mekaar om het percentage ten opzichte van het aantal orders van die leverancier toe te voegen.

Iemand nog een suggestie?

Bijlagen

Jouw brontabel is eigenlijk al een soort van draaitabel. Hierdoor is het volgens mij niet mogelijk om met berekende items in een draaitabel te werken. Je kan het oplossen door de berekeningen in de brontabel op te nemen.

Bijlagen

Hallo VenA,

Ik zou niet weten welke velden ik in mijn brontabel zou moeten opnemen om aan het gewenste resultaat te komen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan