Hulp bij samenstellen gaming pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapsac2010

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2013
Hallo allemaal,

Ik ga binnekort met een vriend van mij een nieuw systeem voor hem bouwen, budget: max. 1100.
Het zal voornamelijk voor gaming worden gebruikt.
Zelf heb ik al iets samen gesteld:
- i5 4690k
- Gigabyte GA-Z97X-Gaming3
- Asus GTX 970
- 1 tb HDD
- Zalman Z11 Plus
- Windows 8.1
- Crucial Ballistix 8.1
- optical drive
- Cooler master GM G750M.

Ik heb dit systeem samengesteld met het oog op uitbreidbaarheid. Met dit moederbord kan die namelijk later nog SLI draaien en een broadwell processor kopen en de 750 watt voeding is overkill maar dan kan hij later nog van alles doen met videokaarten en overclocken, vandaar. Waar ik nog echt over twijfel is de processor, deze heb ik gekozen voor de overclock functie's zodat hij dat later kan doen als de pc niet meer alles kan draaien maar ik vroeg me af of de i5 4460 niet beter zou zijn en dat geld dan investeren in een SSD. Is de i5 4460 ook wel redelijk "future proof" of zal ik dan toch met de 4690k moeten gaan? Graag jullie mening hierover.

mvg, Caspar

de i5 4690K heeft als voordeel dat die (verwaarloosbaar) hoger geclockt is, maar natuurlijk wel een vrije multiplier heeft en makkelijker later over te clocken is. Daarentegen zal je voorlopig nog wel genoeg hebben aan een i5 4460.
Voor de algehele belevenis is de i5 4460 + een SSD denk ik aangenamer. Eigenlijk is een SSD wel een must met een budget als deze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan