Hulp bij samenstellen Multimedia PC met vooral goede geluidskwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Hallo forumleden,

Mijn zoon is in opleiding als sounddesigner en werkt veel met programmma's als Fruity Loops en Protools.
Tot nu toe zit hij te pielen op onze standaard huis-PC maar we willen graag dat hij zijn eigen PC krijgt. Het gaat om het volgende:

* budget 600-700 euro
* Windows 7 (is beter dan 8?)
* PC moet redelijke rekenkracht hebben, maar een (fluister)stille koeler hebben
* Geluidskwaliteit is een eerste vereiste dus een goede geluidskaart, gamen komt op de 2e plaats
* Monitor
* Inclusief assemblage

Aan te sluiten apparatuur: Pioneer DDJ-SX, Skytec Pro 480 amplifier.

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen!

Gr. Rob

reken 150 euro voor Win7 (dvd+licentie) http://azerty.nl/7-6203-669213/microsoft-windows-7-professional-w-sp1-licentie-en-media-1-pc-oem-dvd-64-bit-nederlands.html
en 120 euro voor een (Iiyama)monitor 20 inch,http://azerty.nl/0-1052-642874/iiyama-prolite-e2083hsd-1-led-monitor-20-1600-x-900-tn-250-cd-m2-1000-1-5000000-1-dynamisch-5-ms-dvi-d-vga.html
blijft er dus 430 over voor een systeem http://www.dragoncomputers.eu/Thuis-PCs-onder-400Euro/intel/4464600504

en dan komt er nog een stille cooler en je geluidskaart bij ..

Het is slechts een opzetje, maar denk dat het budget bijgesteld zal moeten worden

Hallo Rob,

Een sounddesigner, in het nederlands zou dat vrij vertaald een geluid-ontwerper zijn of meschien anders gezegt een artiest.
Het is altijd maar de vraag hoe ver je wil gaan.
De mondharmonica kreeg ik van mijn grootvader alleen een nieuw eigen geluid heb ik er niet mee kunnen ontwerpen, bezit dan ook niet de zelfde vaardigheid en aanleg als Toots Thielemans, het lag dus niet aan de mondharmonica.
Met een optreden van Jan Akkerman en op een ondekkings reis van allerlij stijlen was op zoek naar nieuw geluid begon aan een gitaar-solo en na 2 minuten brak zijn eerste snaar en hield toch nog iets van 24 minuten vol en had nog net 1 snaar over.
Verbaast omdat ik verwachte dat met het breken van de snaaren dan ook het geluid wat minder zou worden wat absoluut niet zo was en op de vraag hoe toen ik daarna met Jan Akkerman aan het praten was, is het natuurlijk wel zo dat er nog ander apparatuur omheen staat zoals de versterker en een flike reeks voet-pedalen waar het geluid nog doorheen gaat, in tegenstelling tot een mondharmonica.

FL Studio, FruityLoops heete het toen ik het op de pc had staan maakt b.v gebruik van 32-bit floating point en ondersteund sampling rates tot 192 kHz.
Als je daar meschien wat over wilt weten dan zijn deze 2 video's van Xiph.Org erg goed.
Dat is dus iets waar het geluid doorheen gaat om een bepaalde geluidskwaliteit te halen.
Hier is een lijst met allerlij geluidskaarten, de prijs gaat van 3 tientjes tot 100.000
Daarbij moet je ook nog opletten voor de ondersteuning van ASIO voor FruityLoops of FL Studio.

Een voordeel van een goede geluidskaart is in iedergeval dat je hem gewoon weer iedere keer mee kan nemen naar een volgende systeem.

hoi,

ik denk dat je toch beter 8(.1) kan nemen ipv win 7 omdat het onder de moterkap zoveel beter en sneller is en als je de metro UI niks vind kan je Classic Shell of zoiets installeren. plus windows 8 is goedkoper dan 7 en zeker omdat je budget erg bepekt is, is dat zeker mooi.

sjoerd.

Laat hem eens bij klasgenoten kijken wat die hebben.... en waarom ze dat doen. Daarmee zit je meer in het circuit dan hier...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan