hulp bij samenstellen pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
wie heeft er tips omtrent het samenstellen van een pc.
de bedoeling is dat de pc een aantal jaren meekan.
en ik wil wat meer gaan doen met spellen en fotogebeuren.
mijn voorkeur gaat uit naar een amd van minimaal 1800 mhz.
als videokaart dacht ik aan de gf 4 ti 4200 128 mb met tv out.
verder zou ik graag tips willen omtrent de werkgeheugen/moederboard/geluidskaart.
tevens welke amd kan ik het beste doen? is een 2200 bijvoorbeeld veeeel sneller dan een 1800 of is het minimaal?
welke onderdelen passen bijvoorbeeld goed bij elkaar en welke niet?
graag jullie favorieten omtrnet een dergelijke systeem.
alvast bedankt.
ps ik ga hem zelf niet bouwen omdat ik er (nog) niet veel verstand van heb.

ja het is altijd moeilijk te zien wat je in de knip hebt, of wat je er voor over hebt? kijk eens naar www.alternate.nl daar staat de silver xp 2003 met athlon2400+ mooi systeem

als het even kan wou ik onder de 1000 euro blijven.
een brander heb ik al dus die zou overbodig zijn.
evenals een monitor/toetsenbord/muis.
waar het mij met name om gaat is welke componenten goed met elkaar weken en dat ik niet te veel uitgeef aan 1 component en later merk dat een ander component de beperkende factor is en dus te veel uitgegeven heb.
als geluidskaart de creative soundblaster digial 5.1 met een creative inspire 5.1 5300? een leuke combinatie?
mvg

ja dit heb ik toevallig ook de 5300 met 5.1 van creative. er zijn natuurlijk geluidskaarten die beter zijn, maar daar betaal je dan ook meer voor, en wat het samenstellen van pc.s aangaat,daar zijn hier zat mensen die je er alles over kunnen vertellen, maar ik merk ook wel dat veel meningen, hier verdeeld zijn.daar wordt je ook niet altijd veel wijzer van. die zegt dit en die zegt weer dat. kijk gewoon overal eens rond op het net. veel succes!

na veel speurwerk heb ik een lijstje samengesteld, graag jullie meningen hierover.
moederboard: abit nf7 3200mhz kost rond de 130 euro.
harde schijf: maxtor 7200 ultra series 160 gb kost 140 e
processor: amd athlon xp pr2000+ socket a kost 115 e
geheugen: major 512 mb ddr-sdram pc3200 kost 210 e
geluidskrt: creative soundblaster digital 5.1 kost 35 e
videokrt: asus v8420 gf4ti4200 128mb kost 215 e
dvd: creative dvdrom 16xdvd1610e kost 70 euro
luidsprekrs: creative soundblaster digital 5.1 kost 85 e
het totaal komt dus iets over budget maar dat is van minder belang.
zou dit een goede optie zijn of zijn er onderdelen die beter zijn?
hoeveel werkgeheugen kan er maximaal bij?
5 x 512 mb?2560 mb? of is dat overdreven / en afhankelijk van besturingsprogramma?

De 35 euro voor de geluidskaart kun je in je zak houden. De NF7 heeft de AC97 geluidschip "on board".

Kom je uit onder de 1000 Euro. 512 MB is toereikend.

Het lijkt mij een prima pc voor deze prijs!

Je realiseert je toch wel dat er nog geen "kast", voeding, Windows, monitor, toetsenbord, muis en brander in je prijs zitten.............?

Voor volledige specs van moederbord:
http://www.hardocp.com/article.html?art=NDA2

een MSI plankje is ook een goed plankje en iets minder prijzig.

Laatst bewerkt:
de monitor/toetsenbord/muis/brander heb ik al bij mijn huidige systeem.
is de geluidskaart van de moederboard kwalitatief evengoed als de soundblaster en dus ook digital 5.1?

als jij zelf geen muziek gaat componeren en meer van dat fraais (waar IK geen verstand van heb) dan produceert de AC97 chip een prima geluid (prima geschikt om een CD'tje in af te spelen en om een game te doen)

Geplaatst door dubber
de monitor/toetsenbord/muis/brander heb ik al bij mijn huidige systeem.
is de geluidskaart van de moederboard kwalitatief evengoed als de soundblaster en dus ook digital 5.1?
Dat durf ik niet te zeggen, is wel op te zoeken...Toch wilde ik je ff tippen t.a.v. moederbord; ben zelf tevreden over de Gigabyte GA-7VAXP (sound, LAN, USB 2.0, Firewire, RAID). Zie systeem-knop voor meer info. Die soundchip onboard ondersteunt 2, 4en 6channel geluid(laatste is 5.1). Tevens behoud ik met dergelijke opstelling ruimte over om over pakweg 1,5/2jaar te upgraden (CPU en GPU).
Wellicht een idee?
suc6 en veel computerplezier.

hoi
inderdaad heeft de gygabite wat meer mogelijkheden dan de abit en tegen dezelfde prijs.
bedankt voor je tip.
tot in hoeverre kan er nadien een snellere processor in als dat later nodig is?
mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan