hulp bij samenstellen pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beerb

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
hallo,

ik ben opzoek na een pc waar ik een behoorlijke tijd mee vooruit kan.
Voornamelijk zal ik er voor school op werken, internetten en (veel)downloaden.
Ik speel ook regelmatig games. Mijn budget ligt rond de €1000 zonder monitor en software.
Zelf heb ik verstand van pc's tot op zekere hoogte, na wat research gedaan te hebben heb ik zelf een pc samengesteld bij alternate. Ik weet alleen niet of de componenten ook allemaal wel daadwerkelijk passen en op elkaar afgestemd zijn. Ik hoor ook graag meningen over bijvoorbeeld andere merken en componenten die beter zijn..natuurlijk zijn alle reacties welkom zodat ik dalijk een mooi systeem kan bestellen.

Dit zijn de specificaties:

Behuizingen Midi Tower
Cooler Master CM 690 NVIDIA Edition
5 x, 5 x, ATX, µATX 1
€ 89,90

CPUs Socket 1156
Intel® Core™ i5-750
4x 2666 MHz, 4x 256 kB, 2500 MT/s, Lynnfield 1
€ 167,90

Grafische kaarten ATI Radeon HD5000
XFX HD5850 Black Edition
ATI Radeon HD5850, 1024 MB, 256 Bit, PCIe x16 v2.0 1
€ 299,-

Moederborden Socket 1156
ASRock P55 Extreme
Intel® P55, 2.500 MT/s, 3x PCIe x16 v2.0, SLI, CrossFire, Socket 1156 1
€ 119,90

Harddisks 3,5 inch SATA
Samsung HD103SJ
1.000 GB, 8,9 / 32 / 7200, € 0,08*, Serial ATA/300 1
€ 84,90

Geheugen DDR3-1333
Kingston HyperX 4 GB DDR3-1333 Kit
4096 MB, CL7 7-7-20, 2 stuk(s), PC3 10600 1
€ 99,90

DVD-reWriters Serial-ATA
Sony Optiarc AD-7240S-0B
24 / 8 / 12 speed, 24 / 6 / 12 speed, Serial ATA/150, 16 / 48 speed 1
€ 22,99

Voedingen
Cooler Master Silent Pro M 700W
700 Watt, ATX 2.03, EPS, ATX12V 2.3, 9 x, 5 x 1
€ 96,90

CPUs Koelers
Thermaltake P0540 ISGC-400
775, AM2, AM2+, 1366, 1156, AM3, 16 dB(A), 99,1 m³/h 1
€ 54,90

Totaal: € 1036,29

Ik hoor het wel,
groeten bauke

Laatst bewerkt:
je zou eventueel een andere voeding kunnen kopen bijv. 650 wat

en cpu koeler raad ik de scythe mugen aan ;) :]

Hoi,

Je hebt een aardig systeem samengesteld, alleen die behuizingcoolers kun je beter nog even achterwege laten en een CPU koeler daarvoor in de plaats doen. Want de koeler die met de I-5 wordt mee geleverd is slecht.
Voor de gafische kaart zou je beter voor een Ati 5850/5870 kunnen gaan.
En de hardeschijf: Ik dacht dat de Samsung spinpoint F3 1TB sneller en goedkoper is dan die van western digital.

Hoi,

Je hebt een aardig systeem samengesteld, alleen die behuizingcoolers kun je beter nog even achterwege laten en een CPU koeler daarvoor in de plaats doen. Want de koeler die met de I-5 wordt mee geleverd is slecht.
Voor de gafische kaart zou je beter voor een Ati 5850/5870 kunnen gaan.
En de hardeschijf: Ik dacht dat de Samsung spinpoint F3 1TB sneller en goedkoper is dan die van western digital.

dankjewel voor je reactie hier heb ik zeker iets aan, heb zoals je ziet wat veranderd.
-Behuizingcoolers weggelaten en daarvoor een cpu cooler geplaatst.

-Grafische kaart veranderd. Wat is eingelijk her verschil qua merken bij grafische kaarten, omdat je meerdere ati 5850/5870's hebt?

-De revieuws van de samsung waren ook inderdaag beter, dus ook veranderd.

De CPU cooler die je nu hebt gekozen is een hele goede koeler, maar voor prijs kwaliteit zou je beter voor een scythe mugen 2 kunnen gaan.
Het verschil in de merken onderling is niet zo heel groot. Gaat meer om de grafische processor die er in zit.
viewbenchmark

Hier zie je dat het verschil tussen de 5870 van XFX en Asus zo klein is dat je dat kunt verwaarlozen. Verder weet ik van het verschil tussen ATI en Nvidea niet zo veel. Alleen dat Ati op die moment de beste prijs/kwaliteit levert

Dit zijn de prijzen bij alternate voor de leverbare producten

Sapphire HD5850

€ 269,-
XFX HD5850 Black Edition

€ 299,-
Hij kan dan beter bij cool-prices.nl bestellen ofzo, daar is de sapphire €231

Laatst bewerkt:
De processorkoeler is duurder en slechter dan een Scythe Mugen 2. Ik heb er ook zo 1 hier draaien, en het is helemaal super. Ik hoor er niks van, en hij koelt heel goed voor een air cooler.

De processorkoeler is duurder en slechter dan een Scythe Mugen 2. Ik heb er ook zo 1 hier draaien, en het is helemaal super. Ik hoor er niks van, en hij koelt heel goed voor een air cooler.

Ik heb al voor deze zitten kijken, maar hij is niet geschikt voor een i5 processor. Waarschijnlijk omdat hij niet past..?!
Heb je misschien nog een andere aanraden van dat merk,
ik heb de keuze uit de volgende 4:

Scythe Zipang 2 SCZP-2000 €39,99

Scythe Big Shuriken SCBSK-1000 €29

Scythe Ninja 2 SCNJ-2100 €34,99

Scythe Samurai ZZ €19,99

Ik heb al voor deze zitten kijken, maar hij is niet geschikt voor een i5 processor. Waarschijnlijk omdat hij niet past..?!
Heb je misschien nog een andere aanraden van dat merk,
ik heb de keuze uit de volgende 4:

Scythe Zipang 2 SCZP-2000 €39,99

Scythe Big Shuriken SCBSK-1000 €29

Scythe Ninja 2 SCNJ-2100 €34,99

Scythe Samurai ZZ €19,99
Daar past hij wel op als je de bracket er bij koopt: http://www.hardware.info/nl-NL/prod...he_LGA_1156_Mounting_for_Mugen_2_SCCSMG21156/

klopt als een bus wat je zegt..Alleen wel vreemd dat als ik bij alternate zelf een systeem samenstel hier niet uit kan kiezen, maar dan zal ik het wel bij opmerkingen plaatsen ofzo dat ik het dan op deze manier wil doen.

Bedankt!
Geen probleem :)

Ik zou niet bij alternate gaan samenstellen, want je kan het zeer waarschijnlijk goedkoper krijgen bij een andere zaak. Het is slim om op hardware.info bij de knop "Prijsvergelijker" -> "Wensenlijst" alles even toe te voegen. Hardware.info laat je dan de voordeligste shops zien.

Wat is eigelijk de reden dat je bij alternate wilt bestellen?
Volgens hardware.info is de prijs van producten 0,4% lager dan het gemiddelde
Bij Azerty is dat 10,2% lager. Dus daar zit een prijs verschil in van 9,8%
Cool-Prices vindt ik zelf een goede shop, en die zit zelfs 11,2% onder de gemiddelde prijs met hun producten.
Dus die 10% korting t.o.v. alternate is de moeite waard

Wat is eigelijk de reden dat je bij alternate wilt bestellen?
Volgens hardware.info is de prijs van producten 0,4% lager dan het gemiddelde
Bij Azerty is dat 10,2% lager. Dus daar zit een prijs verschil in van 9,8%
Cool-Prices vindt ik zelf een goede shop, en die zit zelfs 11,2% onder de gemiddelde prijs met hun producten.
Dus die 10% korting t.o.v. alternate is de moeite waard

Het is niet zo dat ik persee bij alternate wil bestellen..Vond het gewoon een goed site om producten samen te stellen..Ik heb op hardware.info alles aan mijn wensen lijst toegevoegd en inderdaad komt er uit dat alternate de duurdere is.

Coolprices is verruit de goedkopere alleen kan bepaalde producten weer niet leveren.

Bij Azerty kost het totaalplaatje ongeveer €40 minder, maar zit er op sommige producten een levertijd van +10 dagen..dus wie weet hoelang het mag duren..

Bij alternate hebben ze alle producten op voorraad..

Het is niet zo dat ik persee bij alternate wil bestellen..Vond het gewoon een goed site om producten samen te stellen..Ik heb op hardware.info alles aan mijn wensen lijst toegevoegd en inderdaad komt er uit dat alternate de duurdere is.

Coolprices is verruit de goedkopere alleen kan bepaalde producten weer niet leveren.

Bij Azerty kost het totaalplaatje ongeveer €40 minder, maar zit er op sommige producten een levertijd van +10 dagen..dus wie weet hoelang het mag duren..

Bij alternate hebben ze alle producten op voorraad..
Je kan ook bij coolprices kopen wat zij op voorraad hebben, en dan wat alleen bij Alternate verkrijgbaar is daar kopen. Toen ik mijn PC een maand geleden kocht heb ik het over 3 winkels verdeeld. Dit bespaarde me zo'n 100 euro (alles bij elkaar was 2000).

Je kan ook bij coolprices kopen wat zij op voorraad hebben, en dan wat alleen bij Alternate verkrijgbaar is daar kopen. Toen ik mijn PC een maand geleden kocht heb ik het over 3 winkels verdeeld. Dit bespaarde me zo'n 100 euro (alles bij elkaar was 2000).

Dat zou ik ook inderdaad het liefste doen, alleen zit ik dan met wie de pc in elkaar zet..
Ik denk wel dat ik het zelf zou kunnen, heb filmpje op youtube gekeke (bouw een pc, lijkt me niet echt moeilijk),
maar omdat ik het nog nooit gedaan heb ben ik bang voor verassingen te komen staan.
En dat voor die €60,00 aan assemblage..

Dat zou ik ook inderdaad het liefste doen, alleen zit ik dan met wie de pc in elkaar zet..
Ik denk wel dat ik het zelf zou kunnen, heb filmpje op youtube gekeke (bouw een pc, lijkt me niet echt moeilijk),
maar omdat ik het nog nooit gedaan heb ben ik bang voor verassingen te komen staan.
En dat voor die €60,00 aan assemblage..

Maar ja: als je er bij 50 euro mee kan besparen, dan is het al 110 euro... (50 + 60 van de assemblage). Ik kan alleen je kennisniveau niet inschatten.
Het is een boel geld, dus kan me voorstellen dat je er niet mee gaat gokken. Heb je niet iemand in je omgeving die in geval van nood kan helpen?

Maar ja: als je er bij 50 euro mee kan besparen, dan is het al 110 euro... (50 + 60 van de assemblage). Ik kan alleen je kennisniveau niet inschatten.
Het is een boel geld, dus kan me voorstellen dat je er niet mee gaat gokken. Heb je niet iemand in je omgeving die in geval van nood kan helpen?

Je kunt er inderdaad een leuk bedrag mee besparen..misschien als ik een goede howto kan vinden dat ik het wel wil proberen, als nood heb ik inderdaad nog iemand die het wel kan..

Als ik al die losse onderdelen bestel, zitten er dan automatisch alle goede stekkers, schroefjes etc. bij? zo ja, wordt bij ieder product dan hun eigen materiaal bij geleverd of zit dat bij de kast inbegrepen of...?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan