• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij splitsen en kopieren cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanBlom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2012
Berichten
3
Beste forumbezoekers,

Kunnen jullie mij alsjeblieft even helpen, want ik kom er niet meer uit. Ik de data in de cellen uit de eerste kolom splitsen. Deze data is allemaal gescheiden door een komma. Dit splitsen is het probleem niet, dit lukt mij nog wel. Het probleem licht er in dat de herhalende data achter de eerste kolom gekopieerd moet worden achter elk van de stukjes gesplitste data.

Dit is de situatie.

Kolom "A" bevat meerdere leveranciers (1 t/m 7 leveranciers), gevolgd door een artikelcode in "B" en dan allemaal herhalende data in de overige kolommen. Hoe splits ik nu de data uit de eerste kolom, om er vervolgens het artikelnummer en de herhalende data achter te zetten. Het zijn meer dan 600 rijen, dus een voor een is geen optie.


422127_10150632129195530_605995529_11780029_1479743649_n.jpg
 
Als ik het goed begrijp moeten de waardes van kolom A gesplitst worden over meerdere kolommen? Dan kan je onder "gegevens" > "tekst naar kolommen" functie gebruiken.
 
stuur ook een een plaatje (of liever een exelbestandje) met wat er uit moet komem
extra rijen of extra kolommen enz enz
zien is begrijpen
 
Laatst bewerkt:
Extra info

Oke, ik heb nog een printscreen gemaakt waar het iets duidelijker is gemaakt. De herhalende data hoeft ook niet perce mee gekopieerd te worden.

Dit is dus de situatie. Data in de eerste kolom is samengesteld, en de data in de tweede kolom heeft daar betrekking op. Ik moet de data uit de eerste kolom (leverancier) splitsen en die moet onder elkaar worden gezet in dezelfde kolom, met de betrekkende data uit de tweede kolom (AID) er achter.

Alvast bedankt!


424663_10150634166330530_605995529_11784317_1019896749_n.jpg


Zo moet het dus worden. De Linker tabel is hoe het nu is, en de rechter hoe het moet worden. (maar dan heel de eerste kolom gesplitst uiteraard)
 
Laatst bewerkt:
Code:
Sub tst()
With Sheets("Artikelen")
    For Each cel In .Range("A1:A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
        AID = cel.Offset(, 1).Value
        For i = 0 To UBound(Split(cel, ","))
            Sheets("Blad2").Range("A65536").End(xlUp).Offset(1) = Split(cel, ",")(i)
            Sheets("Blad2").Range("A65536").End(xlUp).Offset(, 1) = AID
        Next
    Next
End With
End Sub
Vervan Blad2 nog wel door de naam van een nieuw leeg blad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan