Hulp bij Tweak UI

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik heb dus een herinstallatie gedaan met XP. Na die installatie heb ik een optimizer ingestelt die het fantastisch doet, echt sneller enzo, maar wat ik niet leuk vind is dat ie het venstertje wat normaal komt bij het insteken van een cd/dvd of whatever vraagt wat ermee te doen...

Dus...als ik een dvd erin deed kwam er een popup met de vraag of ik em met Power DVD of met Windows MP wilde afspelen.

Zo ook met een CD...afspelen met WMP of met Winamp..

Dat venstertje wil ik terug...of in ieder geval een mogelijkheid dat XP herkent aan de ingestoken cd/dvd wat te doen.

Ik weet dat je dat met Tweak UI kan instellen maar kom daar niet uit...lees...durf niet te doen wat ik zou moeten instellen.

Is er iemand die een NL handleiding weet of heeft?

Bijvoorbaat thx:thumb:

Hier heb je geen TweakUI voor nodig.

Ga naar het betreffende CD-rom station, klik rechts en kies voor eigenschappen. Ga naar het tabblad "automatisch afspelen" en vink het bolletje bij "vraag mij elke keer welke actie ik wil uitvoeren" aan.

:)

Helaas, uitgevoerd zoals je zegt; eerst geprobeerd met vragen wat te doen aan te vinken...reageert niet....toen voor elke actie aangegeven welk proggie te gebruiken, dus voor Audio Cd = Winamp en voor DVD = Power DVD...

Maar helaas....niet dus!

Mmmmm

De huidige situatie is niet anders als voor of tijdens mijn vraag...nou gebruik ik een Creative geluidskaartje met Dis Detector...die kan ik aanpassen en ook daarin aangeven wat ie moet doen met een CD of DVD.

Daarin heb ik ingesteld dat als er een cd wordt geplaatst hij af moet draaien met Winamp....bij het invoeren van een cd komt Winamp inderdaad naar boven...maar hij draait niet, dus geen autoplay!

En de DVD doet niets....

Om terug te komen op tweakUI

Geplaatst door crazyheels
De huidige situatie is niet anders als voor of tijdens mijn vraag...nou gebruik ik een Creative geluidskaartje met Dis Detector...die kan ik aanpassen en ook daarin aangeven wat ie moet doen met een CD of DVD.

Daarin heb ik ingesteld dat als er een cd wordt geplaatst hij af moet draaien met Winamp....bij het invoeren van een cd komt Winamp inderdaad naar boven...maar hij draait niet, dus geen autoplay!

En de DVD doet niets....

Mjah.. Bij tweakUI kan je in ieder geval instellingen die hiermee te maken hebben vinden bij "my computer" -> "autoplay".

(kijk voor de gein eens bij "types" of daar wel vinkjes staan)

Nou, ik heb het volgende gedaan... XP optimezer teruggezet in default; vooral het sneller afsluiten los ik anders op.
Ik gebruik ipv Winamp de Player van mijn Creative soundkaart, gaat ook goed, nou alleen nog contact met CCDB ofzoiets (ik gebruik proxy met Ghostsurf) en dan is het helemaal ok.

Op dit moment reageert de comp dus op wat ik erin steek; zowel audio cd als dvd...

Bedankt voor de tips:thumb:

Aah, goedzo!

Met die tweakproggies moet je toch oppassen.

Als je het afsluiten sneller wil maken duik dan je register in en verander de waarde "waittokillservicetimeout" van 20000 naar 200 :).

Heb ik zojuist gedaan, nog eventjes van 20000 naar 2000 maar als dat niet snel genoeg is gaat ie naar 200
Bij het afsluiten laat ik alles schoonmaken met Acronis Privacy Suite...

Heb ook zojuist Bootvis eropgezet voor sneller opstarten.

Mijn comp is alweer 4 jaar oud dus heeft een oppeppertje nodig.

Maar alles komt goed, nou nog dat Hitmanpro probleem oplossen en dan maar zien.

Nogmaals dank,

:thumb: :) ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan