Hulp bij uitbreiding van geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

QuiCk01

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2007
Hoi!

Een tijdje loopt mijn computer op 1gb geheugen van het merk "G.E.I.L" van de 2gb in mijn bezit. Dit komt omdat als ik allebei de latjes erin doet ik dan bsod krijg en ik daar geen zin meer in had.

Nu wil ik dus graag me geheugen uitbreiden en dacht: Laat ik eens 800mhz proberen i.p.v de 667mhz die ik nu erin heb.

werkt dit goed samen?

Ik weet niet waardoor het komt maar ik wil gewoon meer geheugen!

Ook al werkt het 800Mhz geheugen naast het bestaande geheugen dan zal het ook maar op 667Mhz lopen. Het heeft dus weinig zin... :)

Waarom krijg je BSOD met de 2 x 1GB geheugen?
Als je alleen de andere module gebruikt, werkt het dan ook goed?

BEdankt voor jullie reacties!

Het gaat om Asus p5kc moederbord samen met Geil dualchannel 2gb 667mhz.

Ik heb echt het idee dat het aan het geheugen ligt want als ik ze allebei erin doe start hij wel gewoon op enzo maar ik krijg de ene fout na de andere en vaak ook bsod.
Moet ik anders dat geheugen gewoon weggooien en heel nieuw geheugen kopen?

Als je het idee hebt dat het aan het GEIL geheugen ligt zou ik niet weer GEIL geheugen kiezen. Misschien werkt dit niet zo lekker met je Asus board.

En als je het geheugen toch gaat vervangen kan je beter kiezen voor sneller geheugen:
Zie hier wat voor Kingston geheugen allemaal geschikt is: interngeheugen.com/kingston_memory/mo...

Sneller is natuurlijk altijd beter. Dus als je al het geheugen gaat vervangen kan je beter sneller geheugen nemen :)

(Als je je huidige geheugen houd en plaatst er sneller geheugen naast dan zal het snelle geheugen ook op de langzame snelheid draaien.)

Ach....

Sneller geheugen heeft alleen zin als de processor dat ondersteunt.....

Dus kan de CPU niet sneller dan b.v. 667Mhz, dan is 800Mhz geheugen zinloos!!!!!

De Q6600 heeft een Frontsidebus 1066 MHz dus 533Mhz (dat gaat x2) geheugen is in principe snel genoeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan