• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij uitsorteren van een (master)excellijst naar nieuwe werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcelbu

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2022
Berichten
6
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en redelijk onervaren met Excel.
ik werk sinds kort als uitvoerder. en zoek voor mezelf een versimpeling om gedane werkzaamheden te splitsen.

Hieronder probeer ik een beetje uit te leggen waar ik naar toe wil.
helemaal onder heb ik de kolommen staan die gebruikt worden.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit het beste kan aanpakken?
of zit ik hier op de verkeerde plek?

1master formulierhier komen alle afgewerkte opdrachten binnen (in een excel blad)
2uitsplitsen naar groepstoring
reparatie
onderhoud
overig
3Van de storing moet ik elke week een overzichtlijst doorsturen met de gewerkte uren per adres (dit zijn er meerdere per dag)
gereed (nee, ja )Meld datumJaar weekStreef datum gereedMelder:voor team (ploeg)GereedWeekTeamploeg urenAdresHuisnummerHuisextKamerlocatie apparaatnrposODF pos.Storing/taak: (wat is de opdracht)Statusconstatering, (aangetroffen situatie)Werkzaamheden, Opmerkingen/aanvullende info:2 (uitvoering)
 
Ik heb de adressen weggehaald ivm privacy.
vanuit de lijst haal ik nu alles met de hand eruit.

Alvast bedankt voor je reactie
 

Bijlagen

  • Voorbeeld uren verwerken.xlsx
    28,9 KB · Weergaven: 9
Ik zou graag mij mijn werkblad er zo uitgefilterd willen zien.
PS de master lijst wordt gevuld door regels uit forms (wordt het werk mee afgemeld)
 

Bijlagen

  • Voorbeeld 2.xlsx
    13,5 KB · Weergaven: 11
Draaitabel met als opmaak in tabelvorm

Goedemorgen!

Ik zou denk ik middels een draaitabel de weergave maken. Daarin kun je je gegevens als tabel weergeven en vervolgens kun je middels 'slicers' je filters aanpassen naar wens. Daarmee kun je uren zien per weeknummer, per adres, per soort werk (storing) etc. In de tabel zet je dan alle gegevens die jij moet of wilt tonen en middels genoemde slicers kun je je lijstje ter plekke aanpassen aan de vraag.

Zie bijlage als voorbeeldje.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld uren verwerken.xlsx
    42,3 KB · Weergaven: 11
Dank je voor je voorbeeld, ik was positief verrast. op deze manier werk je een stuk overzichtelijker dan ik zelf eerst voorzien had.

Ik ben een leek met Excel. Zou je mij ook uit kunnen leggen hoe ik deze wel kan maken?
 
Ik heb al aardig geoefend, maar wat mij nog niet lukt is om de veldrijen naast elkaar te krijgen, bij komen ze onder elkaar te staan, en als ik deze bij de kolom neerzet worden deze inde breedte neergezet
 
Hierbij een voorbeeld
 

Bijlagen

  • Voorbeeld uren verwerken 2.xlsx
    47,9 KB · Weergaven: 10
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan