• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp bij vba code voor zoeken met dezelfde criteria in een lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

elizedej

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2021
goedemorgen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om een vba code te maken voor mijn bestand. Ik ben nog niet super handig hiermee, en kom er niet uit hoe/ welke functies ik nodig heb.

Het gaat om het volgende:
Op sheet 1 moet een product nummer ingevuld worden, en aan de hand van dat nummer moet er een lijst samengesteld worden wat er in een doos moet.
De inhoud van de doos staat beschreven op sheet 2.

Het probleem is dat de ene keer de inhoud langer is dan de andere keer, en je daar dus rekening mee moet houden omdat onder de lijst nog onder andere een notitie vak en handtekeningen moeten komen.

In werkelijkheid is de database op sheet 2 veel uitgebreider, en het formulier op sheet 1 ook. maar voor hier zou dit moeten voldoen.

alvast bedankt!

Bijlagen

Allereerst welkom bij HelpMij :).
Waarom moet dat geprogrammeerd worden? Dat kun je prima met een validatielijst in kolom A en met Vert.Zoeken in de overige kolom(men). Programmeren is dus nergens voor nodig. En als je antwoord geeft: beheers je, en klik NIET op de Quote knop :). Gebruik gewoon het tekstvak <Snel Reageren>.

dank jullie wel voor jullie antwoorden.
Alleen denk ik dat ik er toch nog niet helemaal ben. het punt is namelijk dat je met deze methoden niet zo makkelijk het aantal regels voor componenten kan aanpassen (als ik het goed heb).
Het formulier moet namelijk uitgeprint worden voor ondertekenen. En het aantal componenten wat in een doos moet kan varieren van 2 tot 50 componenten. dit had ik in het oorspronkelijke bericht niet goed beschreven.
Omdat ik het zonde van het papier vind, om altijd een groot formulier te moeten printen, wil ik dus eigenlijk het aantal regels variabel maken. Vandaar dat ik aan een vba code zat te denken dat je als het ware de waardes in zou plakken. maar mogelijk dat ik dus op een 'verkeerde' manier zit te denken.
Hebben jullie hier ook een antwoord op?

vr groeten

Begin eens met een document mee te sturen dat wél representatief is. Dat scheelt al een hele hoop.

ik heb het werkblad wat aangepast.

Ik zou dus graag willen dat de componenten + aantallen (dus 2 kolommen) op het blad "formulier" weergegeven wordt, wanneer het product nummer in cel B3 wordt ingevuld.
Deze reeks varieert in lengte, afhangelijk van soort product.

Hopelijk is de vraag nu beter en duidelijker beschreven.

vr. groeten

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan