hulp bij verbinden netwerk/internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdgzuid

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Beste mensen,

Ik heb een vraag, ik heb een laptop waarmee ik draadloos kan internetten.

Mijn bovenbuurman (tevens een vriend) heeft internet. met een router volgens mij. Hij kan via zijn laptop internet op. Nu wil ik via mijn laptop beneden ook internetten via zijn verbinding. Maar wat we ook proberen het wil niet lukken.

Allereerst heb ik verbinding gemaakt met hem in de lijst met beschikbare netwerken. Ik heb zijn sleutel gekregen en deze ingevuld. Hij maakte toen verbinding alleen kreeg ik de melding status: netwerkadres verkrijgen. En internet opgaan werkte niet. Toen na lang proberen dacht ik dat ik het had. Ik voerde handmatig zijn IP adres en alle andere adressen van hem in bij mij zodat ik precies dezelfde gegevens als hem heb. Helaas internet werkt nog steeds niet terwijl de melding netwerkadres verkrijgen nu is veranderd in verbonden.

Zou iemand mij kunnen helpen? ik weet echt niet waar te beginnen. Mijn vriend heeft ook totaal geen verstand van computers en ik weet niet of het probleem bij mij of bij hem ligt.

Alvast bedankt

groetjes Peter

Beste mensen,

Ik heb een vraag, ik heb een laptop waarmee ik draadloos kan internetten.

Mijn bovenbuurman (tevens een vriend) heeft internet. met een router volgens mij. Hij kan via zijn laptop internet op. Nu wil ik via mijn laptop beneden ook internetten via zijn verbinding. Maar wat we ook proberen het wil niet lukken.

Allereerst heb ik verbinding gemaakt met hem in de lijst met beschikbare netwerken. Ik heb zijn sleutel gekregen en deze ingevuld. Hij maakte toen verbinding alleen kreeg ik de melding status: netwerkadres verkrijgen. En internet opgaan werkte niet. Toen na lang proberen dacht ik dat ik het had. Ik voerde handmatig zijn IP adres en alle andere adressen van hem in bij mij zodat ik precies dezelfde gegevens als hem heb. Helaas internet werkt nog steeds niet terwijl de melding netwerkadres verkrijgen nu is veranderd in verbonden.

Zou iemand mij kunnen helpen? ik weet echt niet waar te beginnen. Mijn vriend heeft ook totaal geen verstand van computers en ik weet niet of het probleem bij mij of bij hem ligt.

Alvast bedankt

groetjes Peter

zoiezo had ik niet hetzelfde ipadres als je buurman gebruikt. probeer een andere

Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost..

ik weet ook niet of het probleem bij mijn buurman ligt of bij mij op de laptop.

hebben van alles geprobeerd. hij heeft zijn firewall uitgezet, aangevinkt dat andere via zijn netwerk op internet mogen maar nog steeds kan ik vanuit mijn laptop niet het internet op terwijl ik wel verbinding heb mijn zijn computer.

please iemand enig idee waar dit nog meer aan kan liggen?

Mijn vriend/buurman heeft kabelinternet van UPC en hij heeft een kastje liggen waar hij zelf met zijn laptop verbinding mee maakt. hier zitten verder niet veel knoppen op.

Het meest makkelijke is het volgende:
- zet in de router/modem de functie 'automatisch een IP-adres laten toewijzen' aan
- zet deze functie ook aan op jullie computers
Deze vind je in de eigenschappen van de LAN-verbinding, dan eigenschappen van internet protocol TCP/IP
Nu kunnen jullie beiden verbinding maken met internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan