Hulp bij verplaatsen!! wat doe ik verkeerd ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nerdje82

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2016
Yo computer genieën,

In het bijgevoegde bestand wil ik door middel van een userform 2 waarde selecteren, kopieren & plakken.
Textbox 1 bevat de gegevens van blad 1 die gekopieerd moet worden.
Textbox 2 is de plek waar het heen gekopieerd moet worden op blad 2
Er zit een code achter de knop verplaats naar sheet 2 die niet alles doet wat ik wil.
Kan iemand zijn licht hier over laten schijnen ??

dank u wel Bekijk bijlage Map11helpmij.xlsm

Maak gebruik van comboboxen.
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
ComboBox1.List = Blad1.Cells(8, 1).CurrentRegion.Value
ComboBox2.List = Blad2.Cells(8, 1).CurrentRegion.Value
End Sub
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
If ComboBox1.ListIndex = -1 Or ComboBox1.ListIndex = -1 Then Exit Sub
  With ComboBox1
      Blad2.Cells(Blad2.Columns(1).Find(ComboBox2.Value).Row, 1).Resize(, 3) = Array(.Column(0), .Column(1), .Column(2))
      .ListIndex = -1
      .SetFocus
  End With
  ComboBox2.ListIndex = -1
End Sub

Bijlagen

Als gegevens aanwezig zijn hoef je niet meer te zoeken.
Code:
  Blad2.Cells(ComboBox2.ListIndex + 8, 1).Resize(, 3) = Array(.Column(0), .Column(1), .Column(2))

Ik ben een nerd vandaar de volgende vraag:

Wat moet ik in de code aanpassen om alleen de gegevens wat achter een geselecteerd item uit combobox1 te kopieren
En deze gegevens "achter" de gegevens op sheet2 te plaatsen die geselecteerd is in combobox2
Nu verandert de code ook kolom A op sheet2

Code:
Blad2.Cells(Blad2.Columns(1).Find(ComboBox2.Value).Row, [COLOR="#FF0000"]2[/COLOR]).Resize(, [COLOR="#FF0000"]2[/COLOR]) = Array(.Column(1), .Column(2))

Of de code van HSV
Code:
Blad2.Cells(ComboBox2.ListIndex + 8, [COLOR="#FF0000"]2[/COLOR]).Resize(, [COLOR="#FF0000"]2[/COLOR]) = Array( .Column(1), .Column(2))

Kan je deze code ook gebruiken om de gegevens naar een andere werkBOEK! te verplaatsen ?
Het werkboek is totaal hetzelfde alleen de cellen hebben andere benaming
Dus in werkboek 1 staat in kolom a PB1 t/m PB 30 en werkboek 2 staat in kolom A QA1 t/m 30
Dus dat het je hetzelfde doet alleen je plaatst de gegevens niet naar blad 2 maar naar blad1 in een ander werkboek, aan de hand van de 2 comboboxen?

Laatst bewerkt:
Ja dat kan en er zijn ook voldoende voorbeelden te vinden over hoe het kan. Zowel met een al geopend bestand of met een nog niet geopend bestand.

Hoi VenA

Ik heb vandaag wat dingen geprobeerd en gezocht maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb een bestand bijgevoegd hoe ik gegevens van 1 werkboek naar een ander werkboek kan verplaatsen.
Prima, alleen lukt het mij om de data op zelfde regel te plaatsen als in het andere werkboek.Bekijk bijlage Map9.xlsm

In het 2e bestand bijgevoegd heb jij mij al op weg geholpen door ze op naam uit kolom A weg te schrijven.
Maar het lukt mij niet om dit te doen in het andere werkboek.
De code die ik geprobeerd het aan te passen staat op USERFORM 2 onder de cmdbutton "verplaats naar sheet 2 QA"
Kan je mij op weg helpen en zeggen waarom dingen niet werkenBekijk bijlage Map12helpmij.xlsm

Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet waar je naartoe wil. Je kan wat variabelen in de code inbouwen of ergens in de code een onderbrekingspunt of het gebruik van Stop toepassen om met <F8> de code te debuggen.

Bv zoiets
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Stop
Dim c00 As String, wb As Workbook
c00 = "E:\Temp\Map7.xlsm"
If ComboBox1.ListIndex = -1 Or ComboBox1.ListIndex = -1 Then Exit Sub
  Set wb = GetObject(c00)
    With ComboBox1
    wb.Sheets("Blad1").Cells(ComboBox2.ListIndex + 8, 2).Resize(, 2) = Array(.Column(1), .Column(2))
    wb.Close -1
      .ListIndex = -1
      .SetFocus
  End With
  ComboBox2.ListIndex = -1
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan