• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wstoltz

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2013
Hi,

Ik wil graag het volgende maken in excel maar kom er niet helemaal uit.

Ik heb 2 tabbladen, te weten:

Blad 1 met de producten (Rij A) en de prijs die daar bij hoort(Rij B)

Blad 2 met een keuze lijst. Je kan kiezen uit product 1 t/m 7 dmv gegevensvalidatie.

Nu wil ik graag dat als ik product 1 selecteer in Rij A van blad 2 hij in kolom B van Blad 2 de juiste gekoppelde prijs laat zien.

Hoe werkt dit precies, ik heb wat zitten klooien met verticaal zoeken, maar kom er niet helemaal uit.

Bijlagen

Het is belangrijk dat je de parameter in het rood ook aangeeft, misschien dat je het daardoor niet voor elkaar krijgt.

Code:
=VLOOKUP($A$2;Blad1!$A$2:$B$8;2;[COLOR="#FF0000"]0[/COLOR])

Het is belangrijk dat je de parameter in het rood ook aangeeft, misschien dat je het daardoor niet voor elkaar krijgt.

Code:
=VLOOKUP($A$2;Blad1!$A$2:$B$8;2;[COLOR="#FF0000"]0[/COLOR])

Soms kan het simpel zijn in t leven :) Thanks het is gelukt zo. kan je me nog kort uitleggen waarom dit nu zo werkt? Dan snap ik t ook

Zoek eens naar vert.zoeken op google. Daar staat de beste uitleg

En lees vooral ook even door waarom je NIET nodeloos moet quoten :). Dat zou je na 8 jaar toch onderhand wel mogen weten :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan