hulp bij videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitta1

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2012
Beste helpmij forum
Ik ben van plan om de gtx 670 te kopen maar nu is mijn vraag of het geen conflicten geeft met wat er nu in mijn pc zit.
mijn pc loopt best wel vaak vast, waar zou dat aan kunnen liggen?

dit zit nu in mijn pc:

Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz
8gb ram
Microsoft Windows 7 Ultimate Edition, 64-bit
AMD Radeon HD 6850
MSI H55M-E33 (Intel H55 Express) - Micro ATX

Groet Gitta

Vooraleer iets aan te passen zou ik iig het probleem van vastlopen aanpakken, ik vermoed dat je nog garantie hebt ? Ga dan terug naar je computerboer, die vastlopers kunnen zeer veel redenen hebben. Het lijkt mij niet verstandig een nieuwe graka te plaatsen voor de problemen opgelost zijn.

Beschrijf eens wanneer je pc vastloopt. Gebeurd dat willekeurig of alleen wanneer je de pc belast (met bijvoorbeeld gamen?)?

Beschrijf ook eens hoe de pc vastloopt. Freezed de pc, krijg je een BSOD of valt de pc gewoon uit?

Kijk ook eens naar je temperaturen met bijvoorbeeld speccy (gratis): klik voor website van speccy
en laat ons dan je temperaturen weten, zowel als je niets aan het doen bent, en wanneer je bijvoorbeeld aan het gamen bent.

mijn pc loopt willekeurig vast het scherm bevriest dan en de startbalk verdwijnt en komt dan pas na een paar minuten weer terug.
de temperatuur is meestal tussen de 50 en 60 graden, en als ik aan het gamen ben onder de 80 graden en dan staat de fan nog niet op de hoogste stand.

ik heb geen garantie meer voor de pc, ik heb hem al een aantal jaar

Ok, als je de ventilator wat harder kan laten draaien, dan zou ik dat als eerste proberen. 80 graden is namelijk toch best warm voor je processor en het zou kunnen zijn dat je processor zichzelf terugclockt vanwege deze warmte en je systeem niet responsief wordt (en dus een soort van vastloopt).

In ieder geval lijkt het op een temperatuurpobleem. Probeer anders ook nog eens je pc goed stofvrij te maken en eventueel de koelpasta te vervangen.

dank je wel voor je snelle antwoord, maar als ik aan het gamen heb ik er geen last van, alleen als ik bezig ben op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan