XXlerator
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 mei 2004
- Berichten
- 505
Beste leden,
Na veel contact gehad te hebben met ZIGGO over onze waardeloze Wifi verbinding op de eerste verdieping, ben ik gaan zoeken.
Ik heb een TP-link TL-WA860RE gekocht en wil deze boven op de gang plaatsen.
Nu wil ik eerst mijn ZIGGO modem goed ingesteld hebben, het gaat om de Technicolor TC7200.
Ik heb met een programma gekeken naar welke kanalen bij mij in de buurt gebruikt worden, kanaal 5 is vrij, 1 en 11 worden veel gebruikt. Is dit een goed kanaal volgens jullie?
Nu wil ik ook de beveiliging aanpakken, ik las iets over de draadlozebeveiligingsmodus, die staat nu op WPA/WPA2. Is dit goed?
Zijn er nog meer tips om mijn modem in te stellen? Hij staat overigens in de huiskamer, precies naast de aansluiting met een draadloze telefoonset ernaast.
Goed, als dit ingesteld is, heeft iemand nog tips over de TP-link? Deze heb ik via een kabel in moeten stellen, alles standaard gedaan dus volgens mij heeft hij ook de naam van mijn modem, kon hem namelijk met de telefoon niet vinden bij Wifi.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want normaal konden wij op zolder tv kijken via Wifi, nu een verdieping lager valt vaak Wifi weg.
Groet,
Niels
Na veel contact gehad te hebben met ZIGGO over onze waardeloze Wifi verbinding op de eerste verdieping, ben ik gaan zoeken.
Ik heb een TP-link TL-WA860RE gekocht en wil deze boven op de gang plaatsen.
Nu wil ik eerst mijn ZIGGO modem goed ingesteld hebben, het gaat om de Technicolor TC7200.
Ik heb met een programma gekeken naar welke kanalen bij mij in de buurt gebruikt worden, kanaal 5 is vrij, 1 en 11 worden veel gebruikt. Is dit een goed kanaal volgens jullie?
Nu wil ik ook de beveiliging aanpakken, ik las iets over de draadlozebeveiligingsmodus, die staat nu op WPA/WPA2. Is dit goed?
Zijn er nog meer tips om mijn modem in te stellen? Hij staat overigens in de huiskamer, precies naast de aansluiting met een draadloze telefoonset ernaast.
Goed, als dit ingesteld is, heeft iemand nog tips over de TP-link? Deze heb ik via een kabel in moeten stellen, alles standaard gedaan dus volgens mij heeft hij ook de naam van mijn modem, kon hem namelijk met de telefoon niet vinden bij Wifi.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want normaal konden wij op zolder tv kijken via Wifi, nu een verdieping lager valt vaak Wifi weg.
Groet,
Niels