Hulp bij ZIGGO modem instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

XXlerator

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2004
Berichten
505
Beste leden,

Na veel contact gehad te hebben met ZIGGO over onze waardeloze Wifi verbinding op de eerste verdieping, ben ik gaan zoeken.
Ik heb een TP-link TL-WA860RE gekocht en wil deze boven op de gang plaatsen.
Nu wil ik eerst mijn ZIGGO modem goed ingesteld hebben, het gaat om de Technicolor TC7200.
Ik heb met een programma gekeken naar welke kanalen bij mij in de buurt gebruikt worden, kanaal 5 is vrij, 1 en 11 worden veel gebruikt. Is dit een goed kanaal volgens jullie?
Nu wil ik ook de beveiliging aanpakken, ik las iets over de draadlozebeveiligingsmodus, die staat nu op WPA/WPA2. Is dit goed?
Zijn er nog meer tips om mijn modem in te stellen? Hij staat overigens in de huiskamer, precies naast de aansluiting met een draadloze telefoonset ernaast.

Goed, als dit ingesteld is, heeft iemand nog tips over de TP-link? Deze heb ik via een kabel in moeten stellen, alles standaard gedaan dus volgens mij heeft hij ook de naam van mijn modem, kon hem namelijk met de telefoon niet vinden bij Wifi.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want normaal konden wij op zolder tv kijken via Wifi, nu een verdieping lager valt vaak Wifi weg.

Groet,

Niels
 
Wat ik ook raar vind, boven op de eerste verdieping brand het Oranje lampje, dat betekend te dicht bij de router, hoe? Hij is een verdieping hoger!
 
Ik zou de waarschuwing negeren, of hem op de 2de verdieping plaatsen. Om te kijken of dan de TP-LINK TL Wa860re anders aangeeft.
Als je een range extender plaatst op de 1ste verdieping zou dit voldoende moeten zijn. Je kan je wel helemaal blind staren op dat irritante lampje.
Maar ik zou het persoonlijk negeren. Zolang het goed werkt zou ik niks veranderen.

Kwa draadloos netwerk kanaal selectie zou het niet veel moeten uitmaken.
Ik gebruik zelf kanaal 1 ondanks de drukte.
Door Ziggo zelf worden Kanalen 1,6 en 11 geadviseerd op hun modems.
Als Kanaal 5 voor jou werkt zou ik dat houden zo.
Het enige wat een router verstoord is een dect toestel of babyfoon die te dicht geplaatst zijn bij een modem van b.v.: Ziggo, KPN, Tele2 en andere aanbieders.
Natuurlijk zijn er meer factoren die het signaal kunnen verstoren denk b.v.: aan het gebruik van een magnetron, een zilver folie ondervloer onder je laminaat enzo.
Maar de 2 genoemde veroorzaken de extreemste verstoring in het signaal.

Succes,

Smakie
 
Laatst bewerkt:
heb je de 5 ghz functie ingeschakeld op je technicolor router.
Als je de tp link configureerd dan heb je die toch ook een naam gegeven.
router pal naast je dect toestel zou ik persoonlijk vermijden.
Heb je het stappenplam van ziggo gevolgd of.....
kijk eens hier.
 
heb je de 5 ghz functie ingeschakeld op je technicolor router.
Als je de tp link configureerd dan heb je die toch ook een naam gegeven.
router pal naast je dect toestel zou ik persoonlijk vermijden.
Heb je het stappenplam van ziggo gevolgd of.....
kijk eens hier.

Ja dat heb ik doorgelopen, heb de TP-link terug gestuurd, blijft ook op zolder nog oranje, wat aangeeft dat die te dicht bij de router is. Ben nu de kanalen aan het uitproberen maar bedankt voor je reactie
 
Nie zo slap zeveren.
DECT gebruikt 1880-1900 MEGAhertz
Wifi gebruikt 2,4 GIGAhertz.
Kan elkaar dus onmogelijk storen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan