• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij zoeken op meerdere waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

barry079

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Beste,

Ik ben opzoek naar een formule waar ik op meerdere waarden kan zoeken.

Op een tabblad 2 heb ik een brondata staan.

De brondata is opgebouwd uit:

Kolom B : Datum
Kolom C: Tijd
Kolom D : waarden (cijfer matig)

Op tabblad 1 wil de hoogste waarden uit Kolom D binnen een tijdsvlak tonen.

Voorbeeld.

Op tabblad 1 heb ik de datum staan van 28 okt 2013 in cel D2.

In A3 heb ik de tijd 08:30 staan
In B3 heb ik de tijd 08:45 staan.

Nu dient de formule te zoeken op Tabblad 2 in Kolom B naar 28 oktober, in Kolom C in de tijd reeks 08:30 tot 08:45 en dan de hoogste waarden laten zien van Kolom D in de tijdsreeks 08:30 en 08:45.

De bijlagen heb ik meerdere keren geprobered te uploaden maar dit lukt niet vandaar de tekst en uitleg. Ik hoop dat jullie mij dit kunnen uitleggen anders die ik handmatig dit te zoeken per 15 min over 14 weken met 6 dagen in een werkweek.

Ik hoor het graag van jullie.

Mvg Barry

28-10-2013 vergelijkt nogal slecht met 28-10-2014. En jouw tijdnotatie is verschillend.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Duidelijk, Echter zie ook dat er een datum wordt mee gegeven in het tijdsveld. Als ik deze verwijder dan werkt de formule bij mij nog niet.

sorry...

Dank je wel.. Kan ik de rest van de bron data er gewoon bij plakken en de formule door trekken.

Hoe heb je tijdsnotering aangepast ? :S

In principe wel.
Ik heb de formule laten lopen tot rij 1300.
Let op: het is een matrixformule dus afsluiten met CTRL-SHIFT-ENTER ipv ENTER.

De datums heb ik verwijderd via CTRL+H. (zoeken en vervangen).

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Of kan iemand anders hier naar kijken ? Ik hoor het graag van jullie. Ik heb de formule die door Roncancio ingevuld door getrokken maar hij geeft aan dat het ONWAAR is terwijl de data wel aanwezig is.

Ik weet niet waar de fout zit..

Volgens mij gaat dit enorm traag woorden. In mijn optiek kan je beter een hulpkolom gebruiken die de tijd afrondt op 15 minuten. En er vervolgens een draaitabel op los laten. Gebruik ook geen zoeken en vervangen om data uit een tijdnotatie te krijgen. (Zie mijn vorige bestandje)

Om het bestand te kunnen plaatsen heb ik veel rijen weggegooid, maar het idee blijft hetzelfde.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan