Hulp; Foutjes met besturingsystemen en knoppix

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr.Friendly

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2005
Sorry voor de hoofdletters;

Ik heb bij het opstarten een keuze menu van 1 keer Windows XP en 2 keer Windows 2000.
De 2e van 2000 doet het niet en de eerste gebruik ik nooit. En ik wil graag Knoppix náást Windows XP.

Vraag 1; Hoe verwijder ik Windows 2000, nummer 1 en 2?
Vraag 2; Hoe voeg ik KNOPPIX (een Linux soort) eraantoe zonder andere dingen te verwijderen?)

Alvast bedankt.

euhm, wil je die 2000 gewoon van dat menutje af of moet er nog wat echt gedelete worden?

Menutje kan je makkelijk aanpassen door (waarschijnlijk) C:/boot.ini aan te passen. Delete daar de lijnen met 2000 en je menutje zal korter worden. Echter maak best een backup van die file want als je die verknoeit zal je niet meer kunnen opstarten.

Knoppix installeren kan je denkik als je geboot hebt vanaf de CD. Ergens 'install to hard drive' ofzo. Zorg er natuurlijk voor dat hij niets gaat formatteren. Het kan goed zijn dat je via QTParted (ook ergens op de knoppix cd in het kde menu) je harde schijf moet herpartitioneren. Maw je bestaande partities kleiner maken en wat vrije ruimte overlaten die knoppix dan kan formatteren om linux op te zetten

Hier bestaan echter zeer veel online tutorials over--> Google!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan