hulp gevraagd bij keuze laptop ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerke59

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2009
Hallo allemaal,
Bij het zoeken naar info op het internet kwam ik dit forum tegen en vond er direct een hoop interessante artikels, dus ik besloot me direct te registeren en al ineens een vraag te posten ... ;)
Ik ben namelijk bezig een laptop te kiezen, of beter proberen te kiezen, want er is zoooooooveel keus ... Ik zou hem in de woonkamer (zéér zelden om mee te nemen) willen gebruiken om te internetten, foto-bewerking, films afspelen op de TV vanuit de laptop (ik heb wel nog een oude tv met enkel scart), dus een goede grafische kaart zou wel mooi zijn (spelen doe ik in feite nooit), en dan verder nog natuurlijk de klassieke toepassingen. Minimum vereisten die ik stel zijn een Intel processor, 17 inch scherm, 3 GB RAM, 250 GB harde schijf, numeriek keyboard en een wireless lan. Prijsklasse : rond de 700 euro.
Bij zoeken vond ik oa de MSI VR705 (699 euro) maar ik weet niet of dat merk goede laptops maakt. Mijn moederbord hier in de PC is wel van MSI en dat heeft altijd prima gewerkt, maar laptops zijn iets anders natuurlijk.
Probleem is ook dat ik aan die processor gegevens niet uitraak ... voor de VR705 is dat een T5800.
Een andere model dat me goed leek is de ASUS PRO72SL-7S059C (679 euro), met een T3200 processor.
Om het nog moeilijker te maken zag ik vandaag bij Krefel een HP Pav CQ70-110 met een T3200 voor 649 euro.
En nog twee gevonden : Asus X71Q-7S010C (T5800/17"/3GB/250GB/DVDRW/VHP) voor 689 euro ... of de Toshiba L350-150 voor 699 euro ...
Mij lijkt de Asus de meest kanshebbende kandidaat, maar ik vraag me af of ik dan wel de goede keuze maak, want er zijn er nog zoveel meer die aan mijn vereisten voldoen ...
Enfin, ik zie in feite door de bomen het bos niet meer, dus ik dacht hier om raad en tips te vragen.
Sorry voor deze lange eerste thread, maar ik wou toch ook laten zien dat ik niet zomaar ineens een vraag post zonder eerst zelf al wat te zoeken ...

In alle geval met dank voor alle antwoorders !

Ronny

Laatst bewerkt:
Prima tip, met dank daarvoor ! Helaas staat noch de Asus, noch de MSI, en ook sommige anderen daar niet bij ...
Zou de Asus geen goede keuze zijn ?

Ronny

PS Net gevonden op internet : de grafische kaart van die asus is een Intel GMA X4500HD en volgens bepaalde sites zou je Vista moeten draaien om voldoende acceleratie te krijgen ... ik was echter geneigd de vista versie eraf te gooien en een (legale) xp pro erop te zetten ... het wordt dus alleen nog ingewikkelder ;)

Laatst bewerkt:
Asus is zeker aan te bevelen.
Misschien vind U op de link een test van een laptop met vergelijkbare specificaties als de Asus X71Q-7S010C en of die aan Uw wensen voldoet.

Bedankt Ronnie, voor je snelle antwoorden ! Ik ga de specs eens vergelijken met andere laptops op die link en laat hier zeker het vervolg van mijn zoektocht weten ;)
Maar als ik het goed begrijp is de X71Q-7S010C toch beter dan de ASUS PRO72SL-7S059C, of niet ? Ik vind het moeilijk vergelijken als het zoveel overeenkomsten vertoont ... Bij deze twee is het vooral het verschil in de grafische kaart dat me opvalt (GMA X4500HD versus nVidia GeForce 9300GS) en de processor (T5800 versus T3200)...

mvg

Ronny

Laatst bewerkt:
Zag net, dat je vorige post was aangepast.

Vraag me af, waarom je terug zou willen naar XP ?
Vista draait op die Asus als een zonnetje en je zult je alleen problemen op de hals halen met een downgrade - denk aan bijv. beschikbare drivers.

Aan jou de keus, natuurlijk.

Nog even ter informatie : http://www.minatica.be/showthread.php?t=58930

Laatst bewerkt:
Hihi, jij bent blijkbaar ook een late vogel ;)
Ik heb die link eens opgevraagd en gelezen : geeft wel prima informatie !
En waarom terug naar XP ? Wel, ik had dat in gedachten omdat een aantal collega's van mij een laptop hebben die onder Vista draait, en dan blijken sommige programma's het niet meer te doen en ook hardware die niet meer werkt ... Ik kan het natuurlijk altijd proberen met Vista en indien nodig nog overschakelen.
Nog eens bedankt voor de tips en de hulp !

Ronny

Let er wel op dat je een model neemt met S-video (TV-out) aansluiting. Veel modellen hebben dat niet meer, maar jij hebt dat wel nodig als je een TV hebt met alleen SCART.

Wat dacht je van een Asus A7Sn-7S005C voor 700 euro? Op alle vlakken ruimschoots beter dan bovenstaande modellen en deze heeft een S-video aansluiting.

Oei, die laatste tip kwam net te laat, want ik was al vertrokken naar de winkel om de X71Q te gaan afhalen... Nu had ik voordien ook al wel een kastje van Hema tussen de VGA out van de PC (dualhead van matrox) gezet om naar de scart te kunnen gaan, dus dat zou ik nu ook nog zo moeten kunnen oplossen.
Hopelijk heb ik dan toch nog een goede aankoop gedaan, ik laat hier zeker iets achter binnen een paar dagen wanneer ik een en ander heb kunnen uittesten !

Met dank aan iedereen hier,

Ronny

Gefeliciteerd met je aankoop !

Vergeet niet om bij de installatie de 'overbodige' software, zoals daar zijn gratis en/of trial virusscanner en foto- en brandprogramma's - voor zover die niet gewenst zijn - te verwijderen.

Doe ik zeker ! Ik laat hier nog wel mijn bevindingen weten ;)

Groeten en nog eens bedankt !

Ronny

update : windows 7 ??

Hallo, het is dus de X71Q-7S010C van Asus geworden en ik heb hem nu al een aantal maanden : zeer tevreden !
Nu wil ik echter een draadloos netwerk opstellen en dat geeft met Vista altijd problemen ... dus wil naar Windows 7 upgraden (Enterprise). Iemand ervaring met de specifieke software of de drivers van de laptop dan ? Geeft dat problemen of moet ik ervoor gaan ?

Ronny

Hi Marianneke,

Wel, ik heb de upgrade nog niet uitgevoerd ... ik heb het netwerk met Vista aan de praat gekregen en tot nogtoe gaat dat goed. Sorry dus, maar ik kan je geen ervaringen ermee doorspelen.

grt

Ronny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan