• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp gevraagd bij maken spreadsheet voor productieplanning

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donkevinjo

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Hallo,

ik ben bezig met het maken van een productieplanning voor mijn afstudeerscriptie. Nu ben ik op zich goed in excel alleen er is 1 ding daar komt ik niet uit.

Ik draai een query uit vanuit een database en op basis van die gegevens ga ik plannen. Nu is alleen het volgende van toepassing.

Er zijn 7 machines in de productiehal. Vanuit de database genereer ik gegeven waarop ik kan plannen. Nu wil ik vanuit die grootte brok data de cellen in de machineplanning schuiven. Op basis van een formule die ik heb genest word er uitgerekend hoeveel % capaciteit van de machine is volgepland.

Alleen op het moment dat ik sleep vanuit die grote brok data verdwijnt de formule en komt #VERW! tevoorschijn.

Weet iemand een truuk om dit tegen te gaan? Of kent iemand een oplossing hiervoor?

Bij voorbaat dank!

Bedankt voor je snelle reactie.

heb het gedeelte waarover het gaat uit mijn bestand geknipt.

Links op de pagina staan de gegevens die ingepland moeten worden in de rechtse tabel. Per dag zijn er ongeveer 7 a 8 runs per machine afhankelijk van de snijtijd per order.

Ik wil dus de gegevens uit de linker tabel in de rechter slepen. Alleen het lukt me niet.

Het zou fijn zijn als je een oplossing voor me hebt.

MVG Kevin

Bijlagen

Kun je het niet gewoon zo doen:
in cel F2: =A2
En naar beneden en naar de zijkant doortrekken?

uhm ja dat kan alleen worden niet alle order voor een bepaalde machine een voor een afgewerkt. Het kan ook zijn dat een order onderaan de bak eerder wordt geproduceerd. snap je?

Heb ik nog 1 vraag. Is het mogelijk als je enorm veel tabbladen hebt een soort voorblad te maken met daarin verwijzingen naar de tabbladen die in de spreadsheet staan?
Zodat je met 1 klik op een tabbladnaam in het voorblad je direct daarnaartoe springt?

Nogmaals bedankt voor de snelle reactie.

uhm ja dat kan alleen worden niet alle order voor een bepaalde machine een voor een afgewerkt. Het kan ook zijn dat een order onderaan de bak eerder wordt geproduceerd. snap je?

Heb ik nog 1 vraag. Is het mogelijk als je enorm veel tabbladen hebt een soort voorblad te maken met daarin verwijzingen naar de tabbladen die in de spreadsheet staan?
Zodat je met 1 klik op een tabbladnaam in het voorblad je direct daarnaartoe springt?

Nogmaals bedankt voor de snelle reactie.

Nee eigenlijk niet, maar hoe wil je het slepen dan? Anders kun je ook doen, kopieren, plakken speciaal> alleen waarden.

Ja dat is zeker mogelijk, een goede mogelijkheid is een hyperlink. Als je excel 2007 hebt> invoegen hyperlink.

Graag gedaan!

Thanx!

het kopieren, plakken speciaal is inderdaad een mogelijkheid. Daarnaast heb ik de status toegevoegd omdat hij verspringt van order naar productieorder!

Thanx voor het advies!

MVG Kevin

Your welcome:)
Is je vraag opgelost dan? Zo ja, kun je dat even aanvinken rechtsonder in het beeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan