• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp gevraagd bij vullijst-uren optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joey_k

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2005
Ik moet voor mijn werk een vullijst maken. Deze zullen we gebruiken om medewerkers te kunnen aansturen en controleren.

Ik heb een deel al voor elkaar gekregen:
vullijst.jpg

Maar nu komt het eigenlijke probleem:
In kolom H moet de uitkomst komen van G + F (bv. G3+F3=20.34 uur. Dit is nu eindelijk gelukt, maar het kan ook voorkomen dat een vuller op bijvoorbeeld pad 1 & 12 staat.
Is er een mogelijkheid om de beide tijden uit kolom F van vuller 1 bij elkaar op te laten tellen?
Er zou dan in kolom H3 en H12 dezelfde eindtijd moeten komen te staan (20.52 uur).
:8-0:

Hallo Joey,

Dit kan op de volgende manier. Tik in cel H3 de volgende formule:
=SOM.ALS($A$3:$A$16;3;$F$3:$F$16)/1440+G3
Sleep vervolgens deze formule naar beneden.

Excel ziet datums en tijd als seriële getallen met bijzondere opmaak. De minuten die je invult in kolom F, deel ik door 1440 omdat er 1440 minuten in 1 dag gaan.
Via de formule som.als tel je eerst alle gewerkte minuten op, die reken je om en tel je op bij de begintijd van 20:00 uur.

Succes,

Richard

Hoi Joey,

Er zijn natuurlijk meerdere oplossingen voor een slavendrijver zoals jij (de benodigde tijd is 34,5 minuten, de tijd waarbinnen het gerealiseerd moet worden is 34 minuten, vervolgens binnen 0 seconden naar pad 12 voor de volgende opdracht).

Desondanks:
=ALS(OF(A3="";E3="";F3="");"";E3+SOMPRODUCT(($A$3:$A$16=A3)*($F$3:$F$16))/24/60)

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan