Hulp gevraagd bij Websitebouw met Wordpress.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton Doove

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Beste Mensen. Ik wil graag een website maken met Wordpress. Die Website gaat dan over Genealogie ofwel Familie-Stambomen van wijlen mijn ouders en voorouders. Dat Wordpress-programma heb ik al gedownload.
Ik heb echter die installer nog niet gedownload,maar heb wel het handboek van Wordpress gedownload en las daarin dat ik eerst die installer moet downloaden die dan kennelijk het programma Wordpress installeert. Weten jullie daar meer van? Als het mogelijk is,zou ik graag advies en hulp kunnen gebruiken bij het instellen van Wordpress,zodat ik het handig kan gebruiken bij invullen van de gegevens,foto`s,video-filmpjes,slideshows en PowerPoints.
Met dat materiaal wil ik die website graag levendig maken en houden,want zo spreekt het de site-bezoekers veel beter aan. Ik wil mijn teksten daarin ook vertalen in het Frans,Duits en Engels voor mijn familie e.a.relaties in het buitenland.
Het handboek over Wordpress voor de opbouw van de site zal qua inhoud van het boek beslist toch vragen opwerpen,die ik dan graag in het forum plaats met vermelding van wat ik ermee ervaar. Kan ik dat kwijt in dit forum?

Nu ik in november a.s.75 jaar hoop te worden,is dit op mijn "oude dag" toch een leuke klus:d waarbij ik wel mijn geest scherp kan houden voor zover dat mag lukken:d. Ik zou deze website graag bij de HCC willen plaatsen als dat kan.
Bij de HCC heb ik nog een oude site staan die ik daar wil wijzigen in de nieuwe Genealogische site. Dat is althans mijn voorlopige plan,welke best aangepast kan worden zodra dat nodig blijkt te zijn. Reacties zijn van harte welkom.

Ik hoop dat jullie Fijne Paasdagen hebben gehad en ik groet iedereen vriendelijk. Anton Doove.

Beste Anton,

geweldig dat je deze uitdaging aangaat. Wat mij betreft krijg je daar waar nodig wel een zetje in de goede richting.

Wat Wordpress betreft. Ik ben niet bekend met een aparte installer voor Wordpress. Op de site www.wordpress.org vind je een duidelijke uitleg over de installatie zelf. In feite komt het er op neer dat je de software van diezelfde site download en plaatst op de webserver bij HCC. Er zijn een paar kleine aanpassingen aan bestandjes nodig (duidelijk in de uitleg verwoord) en dan kun je de verdere installatie vanuit de website zelf verder voltooien.

Link naar de instructies kun je o.a. hier vinden -> https://codex.wordpress.org/Installing_WordPress

Reactie naar Roger S.

Beste Roger S. Ik vergat te vermelden dat de Engelse taal voor mij een dik probleem is omdat mijn kennis van de Engelse taal te miniem is. Die 2 linken van jou leiden alleen naar Engelstalige sites,die ik niet zelf kan vertalen.
Het gaat op mijn genoemde leeftijd jaren duren,voordat ik meer Engels heb bijgeleerd,dus die pagina`s kan ik helaas niet gebruiken. Ik zoek dus instructie-pagina`s in de Ned.Tl.die mij de installatie simpel kunnen uitleggen.
Ik probeerde al om info te krijgen van het Wordpress-forum zelf,maar die geven niet eens antwoord op mijn vragen of het duurt enige dagen voordat men wil en kan reageren. Dat schiet dus niets op om een site te bouwen.
Vandaar dat ik maar eens aanklop bij het Forum van Helpmij in de hoop dat er ervaren Wordpress-gebruikers zijn die mij gewoon in de Ned.Tl.kunnen en willen uitleggen hoe ik die Installer werkend kan krijgen.
Het gaat hierbij dus niet om bloggen bij Wordpress maar om het bouwen van een website. Dat werkt wel behoorlijk anders dan het bloggen bij Wordpress. Dat had ik gauw in de gaten.
Bij het bouwen van de website blijkt er naast de aparte installer ook nog een eigen server voor de wordpress-site nodig te zijn,zoals ik vluchtig begreep uit de handleiding,waarover ik heel graag meer wil weten middels de gewenste uitleg.
Hopelijk heeft het forum van Helpmij wel website-hobbyisten met Wordpress-ervaring,die mij hiermee opdreef kunnen helpen,want voor mij is het een te lange tijd geleden,dat ik het met Joomla leerde opbouwen en die kennis ben ik kwijtgeraakt.
Met Wordpress zal dit opbouwen ongeveer wel hetzelfde gaan,mits ik mij daarin vergis en dat graag verneem,zodra dat kan. Graag verneem ik je reacties zodra jij tijd hebt en ik groet je vriendelijk. Anton Doove

Reactie naar gast0158.

Beste gast0158. Inderdaad zijn Frans en ik familie van elkaar,want wij hebben dezelfde stamvader. Ik wist niet dat Frans Doove zo actief was bij de HCC en ook niet of hij nog leeft en in welke gemeente hij woont.
De familie Doove heeft meer mannen die Frans heten zoals dat in het verleden ook het geval was. De broer van mijn opa heette ook Frans en hij was de oom van mijn vader,maar die oom is al jaren geleden overleden.
Op de te bouwen website kun je er later meer over lezen,zodra ik misschien morgen ermee kan beginnen. Ik ga nu nachtrust nemen en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Reactie naar Roger S.

Beste Roger S. Met die Bing Translator kan ik geen hele pagina vertalen,want het vakje voor de vertaling is te klein om daarin een hele pagina vertaald te krijgen. Op die Engels-talige pagina staat wel dat ik in mijn eigen taal kan kiezen.
Het Nederlands komt echter niet voor in de lijst met talen,dus ik zal voor die vertaling maar een andere optie zoeken. Toch dank ik jou voor de tip en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Dat was een reactie van Royonix. Maar als BING niet werkt. Probeer Google translate dan eens. In de regel weet deze een site enigszins te vertalen in iets leesbaars. Lukt me regelmatig om op die manier Chinese sites te bezoeken.

:( Zie ik zelf nu ook ( en pas ! ) dat die een beveiligde pagina is en op die manier vertaald ook niet kan worden :(
Normaal via Url adres die zal wel kunnen, maar beveiligd dus is en kan dat niet ..

orp36s.jpg

Nieuwe Reactie naar Roger S.

Beste Roger S. Ik ga pas op zoek naar die vertaling,zodra ik het probleem met Windows Live Mail heb kunnen oplossen,want die mails komen niet binnen waar ik het hebben wil. Daarover heb ik al contact met Microsoft Community.
Bij het maken van de website heb ik immers ook de mail-account nodig voor de reacties van bezoekers en mijn antwoorden daarop,maar dat kan nu even niet.
Wel komen de mails van Gmail binnen bij Windows Live Mail,maar niet die van de account zelf. Mijn ervaring ga ik nu plaatsen bij Microsoft Community,waarna ik de reacties wel zal vernemen. Op die vertaling kom ik later wel terug.
Ik dank jou voor je reacties en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Reactie naar ROYONIX

Beste ROYONIX. Op die vertaling kom ik later nog wel eens terug. Zie mijn reactie naar Roger S hierover met de reden van het waarom. Toch dank ik jou voor je reactie en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan