• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp gevraagd Excel factuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oneindug

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2012
Hallo,

Ik probeer een vriend te helpen met het wat makkelijker maken van zijn factuur maar ik kom er niet uit... Kan iemand hier mij helpen?

Er zijn 2 dingen die mij op dit moment niet lukken.
  • factuur nummer automatisch op laten lopen (2012-001 enz)
  • adressenlijst dmv code of initialen oid

Is zo'n adressenlijst eigenlijk mogelijk? Dat hij alleen maar de initialen oid in hoeft te voeren en dat de andere velden dan ingevuld worden?

Alvast bedankt!!

p.s. Ik weet eigenlijk maar heel weinig van excel... :$

Oneindug,

Heb je hier al gekeken?
Zoek anders eens op Factuur, met de zoekmachine van Helpmij.

ExcelAmateur, Ik heb er naar gekeken en mee gestoeid maar ik kom er niet uit...
Ik had ook al gezocht hier op de site en via google maar het lukt me niet.

Oneindug,

Het beste is om een voorbeeld hier te plaatsen.
Zet erin wat precies de bedoeling is.
Dat is vaak duidelijker dan een lang verhaal.

hey Oneindug,

Heb je al een layout van de factuur, zet dit even op het forum, dan bouwen we daar meteen even ons voorbeeldje op.

-Ophogen factuur nr. wil je bv dat de factuur meteen wordt uitgeprint en/of in een mapje op de pc wordt opgeslagen?

Koppeling adressenlijst kan met bv debiteur nr. dit is redelijk simpel. door middel van verticaal zoeken

Bij deze de layout van de factuur.

Zover ik begrepen heb hoeft hij niet meteen uitgeprint te worden, maar als hij gelijk opgeslagen kan worden, graag.

Kun je mij uitleggen hoe ik dat van de adressenlijst kan doen?

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
@wjweert gratis hulp is hier verkrijgbaar en hoeft niet via andere wegen.

Nu over tot de kern van het probleem. Off topics verwijderd

Oneindug

Ik heb het faktuur bestandje klaar staan met automatisch opzoek NAW via deb nummer
Mod edit: reactie verwijderd
Maar ik weet niet hoe ik het moet uploaden svp advies.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat moest ik net ook al zoeken... :)
Naast snel reageren staat ga geavanceerd en dan staat er bovenin ook zo'n paperclipje om een bijlage bij te voegen.

Bedankt!!!

@wjweert Wordt ondertussen wel een beetje moe van jou. Het laatste half uur ben ik alleen maar bezig om reacties van jou aan te passen. Zou je willen stoppen met het onnodig quoten van berichten. Heb nu al diversen reacties van je aangepast.

wjweert: Bedankt!!!

Is er ook nog iemand die me kan helpen met dat factuurnummer stukje? Dat dat oploopt? 2012-01 enz...
En ik kreeg nog een vraag... :$ Kan de datum van vandaag ook automatisch op de factuur komen te staan?

hey,

We gaan je zeker helpen, alleen er moet ook gewerkt worden :d
dus heb een paar daagjes geduld.

Nog een paar vraagjes om het perfect te maken.

-welke versie van excel wordt er gebruikt.
-is het mogelijk om pdfcreator op de pc te installeren. is geheel gratis voor prive en zakelijk gebruik (Dit maakt alles een stuk makkelijker)
-wil je ook de artikelen en bedragen etz.. gekoppeld hebben, werkt het zelfde als naw gegevens.

Bijgaande vast een voorbeeldje betreft het opslaan en ophogen van het factuur nr.
niet door mij gemaakt maar ook hier ergens van het forum gehaald, vereist dus wel pdfcreator

werkt erg leuk heb het net zelf geprobeerd en is volgens mij precies wat je wil.

Bijlagen

Welke versie van Excel hij gebruikt daar kom ik nog ff op terug.

Ik zal zeggen dat hij pdf creator moet downloaden als hij dat nog niet heeft. :) Ik zal het zelf ook doen en het bestand bekijken. Tnx!

Het is net of stopt het niet... :$
Hij had van de week de boekhouder op bezoek en die vertelde dat hij een debiteurenlijst bij moet gaan houden. Van elke rekening moet de naam, factuurnummer, datum en bedrag in een lijst gezet worden zodat de boekhouder elk moment een lijst kan krijgen met wat er open staat. Wat dan betaald is kan hij er zo tussenuit halen. Kan dat?
Is dat ook wat je bedoelt met de artikelen enzo koppelen? Zo niet, dan begrijp ik je niet... ;)

Fijn weekend!

Oneindug,

Bijgaande het bestand zoals het volgens mij zou moeten zijn,
zoals eerder vermeld is pdfcreator vereist. zodat alles netjes als pdf wordt opgeslagen.

Alle facturen worden opgeslagen op C:\Factuur dit kan makkelijk worden aangepast.

met artikelen bedoel ik de producten die worden verkocht dit is makelijker dan elke keer artikel omschrijvingen en bedragen te type
nu hoef je slechts het artikel nummer en de hoeveelheid te type en de rest gaat vanzelf.

Het wegschrijven naar een openstaande posten overzicht heb ik nog niet gedaan, dit is wel mogelijk. zal komende week kijken of ik tijd heb om het even af te maken.

Even over het bestand onderaan heb je nu 4 tabbladen: verkoopfactuur, Debiteuren, Producten, openstaande posten.
toevoegen debiteuren doe je in het tabblad debiteuren, Producten in tabblad producten denk dat dit geen problemen oplevert.

kijk er rustig naar en meld gerust als je iets anders wil.

PS: versie is niet zo'n probleem als je met pdfcreator kan werken

Bijlagen

In mijn vb een macro die automatisch het factuurnr ophoogt adhv aantal opgeslagen facturen in factuurmap.
Een macro die de gegevens wegschrijft naar tab Debiteuren.
Een macro die het factuurblad wegschrijft naar de factuurmap.
Haal eruit wat je belangrijk vindt en combineer met het vb van wildboy.

Bijlagen

Hallo,

Hij heeft de factuur opzet van Wildboy in gebruik genomen en die bevalt heel goed! Adressen enzo werkt allemaal super! Het heeft het factureren veel makkelijker gemaakt.

Maar na veel googlen en proberen ben ik er niet uitgekomen qua de debiteuren lijst... :$ Kan iemand mij daar nog mee helpen?
Ik had graag de info uit het bestand van Warme bakkertje gehaald maar dat is me dus niet gelukt.
Er is al een tab openstaande posten maar als een rekening gemaakt is komt de info nog niet automatisch daar in te staan.

We zijn jullie iig heel erg dankbaar voor wat er tot nu toe al is!! Super!! Bedankt!

Post dan eens een voorbeeldbestandje met wat je tot nu toe in elkaar gebokst hebt, zodat we van daaruit verder kunnen werken.
Vermeld ook het volledige pad naar de directory waar de facturen bewaard worden.

Hey Oneindug,

dat was nog een ruwe versie :p
bijgaande de aangepaste versie. met de wens en een beetje extra

-1 heb de macro van Warme bakkertje aangepast (wegschrijven naar juiste kolom) en verwerkt in het bestand
-2 na het wegschrijven van de factuur wordt ook de factuur zelf geschoond zodat je meteen met een nieuwe kan beginnen.
-3 schoonheidfoutje er uit gehaald (factuurnummer werd eerst verhoogt en daarna als pdf weggeschreven)staat nu goed :o
-4 op tabblad openstaande posten ouderdoms overzicht van Warme bakker ,en autofilter toegevoegd.

Denk dat we er nu wel zo'n beetje zijn, mocht je toch nog iets willen aanpassen en kom je er niet uit, je weet ons te vinden. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan