Hulp gevraagd ivm aankoop laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

makke1987

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
Berichten
3
Hej,

Ik ben van plan om een laptop aan te kopen. Nu heb ik al even rondgekeken op websites van winkels in de buurt, en 3 laptops springen er wat mij betreft uit. Nu weet ik zelf niet zo veel over betrouwbaarheid en dergelijke bij laptops.

De 3 laptops waarover ik het heb:

-> Acer TravelMate 6592G-934G25Mn
=> kostprijs: €1349


-> Acer Aspire 7720G-934G64BN
=> kostprijs: €1599


-> HP Pavilion dv9870eb
=> kostprijs: €1579

Wat denken jullie dat de beste keuze is? Of hebben jullie eventueel nog een andere aanrader?

De laptop moet dienst doen voor alledaagsgebruik. Ik zou hem meenemen naar school (ik studeer toegepaste informatica) en ik zou er ook wel eens een spelletje op willen spelen (voornamelijk Football Manager) niet echt grafische games, maar wel spelletjes die het nodige geheugen vragen.

Mijn budget schommelt tussen de laptops die ik al opgegeven heb. Al mag het natuurlijk altijd lager, maar daar vrees ik wat voor:confused:;)

Alvast bedankt!


Groetjes
 
WELKOM OP HELPMIJ

als ik de keuze moest maken tussen 1 van deze 3 dan zou ik zelf voor de HP gaan.
Acer doe t mij te "plastic" aan.

de Hp heeft een redelijke videochip ten opzichte van de acers.

de eerste acer zou bij mij ook al afvallen vanwege het kleinere scherm
 
Ik sluit mij voor 100% bij de vorige spreker aan. Ik kom trouwens (met een beetje mazzel) zo nog met een andere (4e) optie.
 
Ik hoop dat de link werkt : Klik

(de link werkt matig. Ik had een systeempje bij elkaar geklikt, maar na het plaatsen van de link, zijn de door mij gekozen opties weg. De configuratie die ik had kwam op €+1500) Zo had ik o.a. het duurste scherm en de 9 cells batterij optioneel erbij geklikt.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat de link werkt : Klik

(de link werkt matig. Ik had een systeempje bij elkaar geklikt, maar na het plaatsen van de link, zijn de door mij gekozen opties weg. De configuratie die ik had kwam op €+1500) Zo had ik o.a. het duurste scherm en de 9 cells batterij optioneel erbij geklikt.

groter scherm?deze heeft een 15"

en mis wat tenopzichte an de hp ja
 
Dell heeft ik weet niet hoeveel soorten laptopjes. Dit type had idd. alleen de mogelijkheid van 15". Als ik moet kiezen tussen Acer, HP, Dell en Toshiba dan zou mijn wensenlijstje er als volgt uit zien:

1. Toshiba
2. Dell
3. HP
99. Acer
 
Alvast bedankt voor de reacties:thumb:.

Voor een Toshiba laptop heb ik het niet (meer). Met mijn vorige niets dan last gehad. Binnen de maand moeten laten vervangen (conflict tussen grafische kaart en moederbord). Voor de rest ook wat last met gehad, muis die niet naar behoren werkt, dvd-speler die haperde en alsof dat niet genoeg was begaf het scherm het beetje bij beetje.

Heb even gekeken op de site van Dell, maar het leek me duurder dan die HP of Acer. Hoe zit het bovendien met de support bij Dell?

Jullie verkiezen blijkbaar al HP boven Acer, is dit door persoonlijke voorkeur, door ervaring of zijn de laptops van HP nu eenmaal betrouwbaarder en dergelijke tenopzichte van de Acer's?

Na de miserie met mijn vorige laptop kijk ik nu wel uit, het is voor een student immers een forse investering.
 
Type "Acer" in de zoekfunctie van de Helpmij en huiver....................
Bij o.a. Dell koop je voor een relatief laag bedrag 3 jaar onsite garantie en da's niet verkeerd.

[edit] toeval wil dat ik sinds enige maanden een laptopje heb van het werk, een HP. Daar is niets mis mee. [end edit]
 
Laatst bewerkt:
Type "Acer" in de zoekfunctie van de Helpmij en huiver....................
Bij o.a. Dell koop je voor een relatief laag bedrag 3 jaar onsite garantie en da's niet verkeerd.

[edit] toeval wil dat ik sinds enige maanden een laptopje heb van het werk, een HP. Daar is niets mis mee. [end edit]

daar sluit ik me weer 100% bij aan
 
Ondertussen heeft mij iemand verteld dat hij Asus boven alles verkiest. Heb dus even rondgekeken, deze lijkt me ongeveer gelijkwaardig (wel 1gig RAM minder, maar dat kan ik er nog laten bijsteken, nietwaar).

ASUS M51SR-AP018C

ASUS M51SR-AP018C, Numpad, Legitieme Windows Vista® Home Premium, Intel® Core™2 Duo processor T9300 (2.5GHz/FSB: 800MHz/6MB L2 cache), Works™ 8.5 + Office™ Home & Student 2007 Trial (60 days), 15,4" TFT WXGA, 3GB DDR II RAM, 250GB HDD (5400rpm), DVD Super Multi Double Layer, 6-cell Li-ion, 56K modem, Gigabit & Wireless LAN 802.11a/b/g/n, Bluetooth®, NVIDIA® GeForce® 9500M-GS 512MB/1280MB TC DDR3, 0.3MP CrystalEye, 6-in-1 card reader, AZB

-> kostprijs: 1279

Want denken jullie van dit? Beter dan de HP?
 
Ik hoop dat de link werkt : Klik

(de link werkt matig. Ik had een systeempje bij elkaar geklikt, maar na het plaatsen van de link, zijn de door mij gekozen opties weg. De configuratie die ik had kwam op €+1500) Zo had ik o.a. het duurste scherm en de 9 cells batterij optioneel erbij geklikt.

Zeg er dan meteen bij dat je 20% korting kan nemen bij dell.
10% met de kortingscode 6L3KC9SR7DV4LF en 10% via het werknemers inkoopprogramma van dell.

Dan is de prijs al een stuk lager.

1240,- euro ongeveer als ik het goed heb. Inc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan