Hulp gevraagd kom er niet meer uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

A Brand

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Ik heb een vraag en hoop dat julie mij kennen helpen.

Ten eerste weet ik niet of ik in de goede topic zit, maar dat blijkt misschien uit het antwoord wel.

Maar goed de vraag:

Ik heb een pc met:

-Intel pentium dual core processor 2.3 ghz
-Msi G31 M3 Moederbord socket 775
-Msi Videokaart N 9400 GT 512mb
-2 Gb DDR2 geheugen
-500Gb Hitachi Hard Disk
-Vista

Ik heb nu al een maand of 4 het probleem dat ie er elke mee nokt.

Dan loopt ie ineens vast dan werkt niets meer aleen reset knop.
Of hij gaat vanzelf uit en dan start ie opnieuw op totdat je een zwart scherm krijgt met de melding "Boot Device sector"

Ik had eerst een samsung 500 gb hd daar kreeg ik de eerste melding mee. Dus ik dacht schijf naar de maan.
Ik schijfcontrole gedaan en inderdaad beschadigde sectoren. Toen heb ik de Hitachi gehaald, maar elke keer na opnieuw installeren met bios update...enz gaat het ca een week goed en dan slaat ie weer vast.

Ik snap er helemaal niks meer van. Mijn broertje en een maat van me hebben ook gekeken en hebben er veel meer verstand van als ik maar weten het ook niet meer.

Het kan in ons ogen alleen nog maar liggen aan:
-Moederbord
-Processor (evt. het geheugen daarvan)
-Of de videokaart.

De stekkers al een keer vervangen.
O ja hij heeft een vermogen van 350Watt, maar er heeft ook al een keer 620Watt aangehangen maar hetzelfde probleem bleef dus dat is het ook niet.

Wie o wie heeft er wel eens van gehoord en of weet hier een oplossing voor.

Ik zelf ben al radeloos. Ik weet het zelf niet meer.

Dus ik hoor het graag van jullie.

Alvast Bedankt...

1) hang eens je harde schijf aan een andere pc, eerst zien of die nog goed is.
2) probeer eens andere kabels tussen harde schijf en je moederbord, of neem op het moederbord een andere SATA of IDE aansluiting, misschien dat dat helpt.
3) videokaart zal zeker geen probleem zijn, want het is een boot probleem.

1) hang eens je harde schijf aan een andere pc, eerst zien of die nog goed is.
2) probeer eens andere kabels tussen harde schijf en je moederbord, of neem op het moederbord een andere SATA of IDE aansluiting, misschien dat dat helpt.
3) videokaart zal zeker geen probleem zijn, want het is een boot probleem.

1) Hebben we al gedaan en dan gaat het perfect bij die andere pc (heeft ca 4 weken in een andere pc

2) Hebben we ook al gedaan incl. andere kabels van andere pc's gebruikt.

3) Ik ben blij dat er al 1 ding afvalt volgens jou.

Ik zelf twijfel tussen problemen met het moederbord of de processor. Ik denk zelf het geheugen van de processor. Maar ja....
Ik denk dat ik 1 van die 2 moet vernieuwen, maar word een beetje te duur tegelijk.

Maar ik denk dat het de schijf niet direct is, want bij punt 1 staat ook dat de HD ca 4 weken met succes in een andere pc heeft gehangen.
Gaat ie terug in mijn pc in het meestal na 4 of 5 dagen over.
Op de pc kast zit ook een lampje van de HD en die blijft ook continue branden dan.

Dus ik denk dat de schijf ergens op reageert vanuit de kast, maar wat???

Weet er iemand nog een oplossing?

:shocked::shocked::shocked:

Lees net je bericht.
Even een tijdje de andere drives los laten zoals dvd speler brander en evt floppy.
Ook je geheugen intern vervangen of een goed werkende dimm er plaatsen.
Lampje schijf blijft branden. Jumpers juist op de schijf en speler?
Groet,
André

Ik zelf heb er nog een vraag over al is het een processor vraag.

Ik heb verschillende malen windows opnieuw geinstalleerd. Dan doet ie het ongeveer een week.
Gebeurt het dan weer na een week dan is het een dagelijks probleem.

Dus mijn vraag is eigenlijk:
Als ik mijn pc opnieuw windows installeert (dus ook de HD formatteer) leegt ie dan ook het geheugen van de processor het zogenaamde "cachegeheugen" ??
Aangezien die na een installatie van windows het langer uithoud en eenmaal zover meestal een week is het een dagelijks probleem.
Ik heb zelf het idee mocht ie het cachegeheugen wissen tijdens het formatteren van de HD en het installeren van windows dan kan mijn probleem zijn dat het probleem ligt bij de processor geheugen.

Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?

Ik hoor het graag.

@Andre.......

De DVD speler is al los geweest alleen ik heb 2gb DDR2 en dat is maar 1 module. En als ik die eruit haalt doet ie het zeker niet

Hij is nu op het moment bij een maat van me die er ook nog even naar wil kijken.

Dus dat kan ik evt. nog wel een keer proberen.

Kijk de processor temp in het bios.
Vernieuw de pasta eens op de processor.
Heb hetzelfde gehad,telkens zelf afsluiten.
bleek de temp op 73 graden te staan.
Pasta hard geworden.
Nieuwe pasta temp 34 en 43 graden,en over!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan