• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp gevraagd met een formule met meerdere ALS voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

yolandal

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Beste mensen,

Ik zoek hulp bij het vinden van de juiste formule voor de weergave van de juiste tube.

In B17 wil ik graag de waarde D1A of D1B terug zien, alleen van het hoogste cijfer uit regel 13.
Dus als in D13 een lager getal staat dan B13, dan wil ik in cel B17 de waarde D1A zien, en
als in B13 een lager getal staat dan D13, dan wil ik in cel B17 de waarde D1B zien.

Wie kan mij op weg helpen?

Alvast hartelijk dank,

Yolanda

Bijlagen

Code:
=ALS(B13<D13;D10;B10)

Zo?

Ja, dat werkt!

maar ik realiseer me nu dat er nog 1 stap extra nodig is. Namelijk een extra veld met de woorden 'positief' en negatief', afhankelijk wat de uitkomst is in B15.
Als B15 namelijk lager is dan 2, moet er 'negatief' komen, en bij meer dan 2 'positief.

En trouwens... dat had ik niet zo goed uitgelegd, dat het verschil in B15 alleen mag verschijnen als het verschil tussen B13 en D13 meer dan 2 is.

Hoe doe je dat?

Dank voor het meedenken!

Kijk eens naar ALS.VOORWAARDEN. Heb je office 365?

Ja heb ik, maar ik weet niet goed wat die formule zou moeten zijn dan. Heb wel met Als.voorwaarden gespeeld, maar loop vast....

Waar wil je dan positief of negatief hebben?

Zo dan?
Code:
B15: =ALS(ABS(B13-D13)>2;ABS(B13-D13);"")

"Extra veld": =ALS(ABS(B13-D13)>2;"positief";"negatief")

Ja, die hadden we inmiddels geprobeerd, en dat werkt. Dank Alex!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan