• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp gevraagd met Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cetinagar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2011
Berichten
4
Beste,

Ik zit met het volgende:

In kolom A heb ik iets van 50 namen, in Kolom B, C en D staan bepaalde letters en in kolom F staat er de letter p of niets.

Nu wil ik aan het einde van kolom A (zeg vanaf rij 55) in één oogopslag alle namen onder elkaar hebben (van kolom A) die in kolom F een p als waarde hebben. Maw staat er in kolom F de letter p dan moet de naam die in dezelfde rij staat naar een bepaalde cel gekopieerd worden.

Wie kan mij helpen?

Is het ook mogelijk om naast de naam ook de inhoud van kolom D mee te nemen in dezelfde rij? Maw is de waarde in kolom F de letter p dan kopieer de naam uit kolom A en letter uit kolom D naar een bepaalde cel.

Alvast hartelijk bedankt!
 
Hallo,

Een voorbeeldbestandje ontdaan van gevoelige informatie doet vaak wonderen.
Als ik het zo lees, zou ik eens kijken naar een draaitabel. Heb je daar al eens gekeken?

Kees
 
Beste Kees,

Ik probeer het bestand toe te voegen, maar als ik upload druk dan wordt er niets aan gekoppeld. ??

En draaiboek zegt mij niets.

Dankjewel alvast.
 
Hallo,

het is een draaitabel, en niet een draaiboek.

Nadat je voor upload hebt gekozen, moet je rechtsonder nog een keer klikken op Gereed
dat zou moeten werken.
Als je het bestand meestuurt, dan wel even de gevoelige, prive-informatie eruithalen. En eventueel een nieuw bestandje met fictieve gegevens.

Kees
 
Oké nog een keer proberen.

NIETS!

Ik druk op toevoegen, zoek het bestand op om te uploaden, druk upload, loopt er een 'groene bar' van links naar rechts (zoals bij. bij downloaden) en dan niets meer ook niet als ik gereed druk.

Dan zie je dit verschijnen:

"Sleep een bestaande bijlage naar "Sleep geuploade bestanden hierheen" of voeg een nieuwe bijlage toe door op "Toevoegen" te klikken."
 
Kun je het niet oplossen met de gegevens die ik in de eerste vraag heb gesteld?

Kolom A met 50 namen, Kolom E met de letter p of blanco. Vraag: hoe kan ik de namen die een letter p hebben in 1x onder elkaar zetten onder de rij met 50 namen? (dus niet sorteren op kolom E, want ik wil de originele lijst met namen niet veranderen).

Dankjewel en fijn weekend alvast.
 
Plaats je bestand dan via www.mijnbestand.nl.

Met een filter en selectie P (in kolom E) kom je waarschijnlijk wel tot de gewenste oplossing.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan