Hulp gevraagd : Siemens Hicom 100E

Status
Niet open voor verdere reacties.

jsteriele

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2014
Zou iemand mij willen helpen met het installeren? Ik krijg geen verbinding met de buitenwereld. Intern lukt wel, alleen naar buiten bellen...

Wil iemand mij a.u.b. helpen?

Bij voorbaat dank

Groet,

Jasper

Niet dat ik veel kan met een Hicom, maar de informatievoorziening is nogal karig.
Link eerst eens naar de handleiding, meld hoe je de verbinding naar 'buiten' had gedacht en wat je daarvoor al geregeld hebt (oftewel: Wat wil je daarvoor gebruiken en is het al aangesloten en aan wat van de Hicom etc.)
En natuurlijk de configuratiescripts die staan ingesteld, schermafdrukken van de configuratie, welke reeks je gebruikt voor intern verkeer etc.

Tijs.

Ik heb hem 2e hands gekocht... Hij stond ingesteld op isdn, maar ik heb een analoge netlijn. Ik zou graag inkomende oproepen willen ontvangen, en natuurlijk naar buiten willen bellen.

Ik hoop zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Bedankt,

Groet,

Jasper

Misschien helpt het wat: hier een handleiding. Verdere tips heb ik niet.

Tijs.

Ik heb toch nog even een vraagje: weet iemand of je ook een keuzemenu in kan stellen op een Siemens Hicom 100E telefooncentrale, en zo ja, hoe?

Graag een reactie

Met vriendelijke groet,

Jasper

Je kan een keuzemenu vanaf SW-versie 5 instellen, ik vermoed haast dat je een versie <2.1 hebt
Als er op het moederbord een MMC in zit en 2 ISDN RJ11 aansluitingen heb je een V4, zijn het RJ45 aansluitingen heb je een V5 of hoger

Om een analoge netlijn aan te sluiten heb je een print nodig, een TLA. Je kan dan maar beter op ISDN overstappen

Ik kan alles met die centrales...

Thijs, er zijn geen scripts. Screendumps kan je alleen maken van de Manager, maar da's allemaal overbodig

[...]Thijs, er zijn geen scripts. Screendumps kan je alleen maken van de Manager, maar da's allemaal overbodig

Dat is verbazingwekkend (had echt scripts verwacht als mogelijkheid, voor gestandaardiseerde installatie op meerdere lokaties etc.), maar goed om te weten! :) Thx.

Tijs.

Beste Robert,

Hartelijk dank voor uw bericht!

Ik heb volgens mij versie 5, alleen dat weet ik niet zeker...
Als ik hem wel heb, zou u dan misschien uit kunnen leggen hoe ik dat in kan stellen?

Graag weer uw reactie!

Groet,

Jasper

Dat is niet 1,2,3 maar even te doen, je moet dat met ManagerE (of als het echt nog een oud beestje is met een nog ouder progr) en een systeemafhankelijke kabel instellen en dat lukt zonder de nodige kennis niet
Zorg dat je even het juiste type centrale te weten komt. Hicom 100E is een beetje een verzamelnaam voor alle dozen die siemens op de wereld heeft gezet. Als het een 118 is of een 112 (witte 3-delige kast) moet je hem eigenlijk al wegkiepen. daarna kwamen de Hipath 3000 centrales en daarvan gooien we de versies <4 (3 bestaat eigenlijk niet) ook al weg. Ik kan je overal mee helpen, dus een oplossing komt er, daarmee neem ik misschien wat paniek weg

Beste Roberd,

Het is helaas zo dat ik helemaal geen software heb, en dus ook geen progammeerkabel. Ik zou dus ook niet weten wat ik die kan downloaden en waar ik de kabel kan bestellen...

Ik heb maar even een paar foto's gemaakt... Misschien dat je daar wat mee kan.

Graag verneem ik je reactie

Groet,

Jasper

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    102,4 KB · Weergaven: 143
  • image.jpg
    image.jpg
    103,7 KB · Weergaven: 140
  • image.jpg
    image.jpg
    111,9 KB · Weergaven: 138
Da's een 112, Daar moet sowieso al een speciale interfacekabel tussen die van de Mini-din serieel signaal maakt en daarbij moet je de "Assitant lean" progammatuur hebben. doe maar ff een mailtje sturen op knollie at web.de

Het is helaas zo dat ik helemaal geen software heb, en dus ook geen progammeerkabel. Ik zou dus ook niet weten wat ik die kan downloaden en waar ik de kabel kan bestellen...

Groet,

Jasper

Dat heb ik, dus dat heb je helemaal niet nodig. Er zit in deze centrale nog geen Automated Attendant (Kies een 1 voor die en een 2 voor dat) dat kwam 63 jaar later

Bete Roberd,

Ik kan niet helemaal wijs worden uit uw e-mailadres. Mijnes is iniedergeval: ....

Groet,

Jasper

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb je mailadres verwijderd voor de veiligheid, straks wordt heel je mailadres vol gespamd.

Dat is verbazingwekkend (had echt scripts verwacht als mogelijkheid, voor gestandaardiseerde installatie op meerdere lokaties etc.), maar goed om te weten! :) Thx.

Tijs.

We gebruiken inderdaad standaard instellingen voor klanten met veel filialen. Maar omdat die centrales alleen een config kunnen laden waarin de hardware exact gelijk is aan het klantenbestand is het nagenoeg ondoenlijk om voor iedere centrale een config op de plank te nemen. Instellingen worden als hex file ingeladen, vertaald naar een shell en daarin ge-edit en ook weer als hex teruggezet, een deel van de config als parameters. De file, (KDS) is niet te editen zonder manager
jsteriele, ik heb nog immer geen email. Ik kan je ook geen privebericht sturen, ik ga er niet voor betalen om iemand te helpen.

Zo moeilijk is het toch niet om die "at" te vervangen door een @ en de spaties weg te laten?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan