Hulp gevraagd voor afmaken database

• Onderwerp starter Onderwerp starter tepke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Hallo

Ik heb voor de volleybal vereniging een database gemaakt dan ze gebruiken bij een toernooi. het werkt helemaal en is goe te gebruiken maar elk jaar verwachten ze van mij dat ik kom helpen. we hebben een poul smorgens en een smiddags

alle teams staan in een tabel en hebben een code van A1 to A6 Spelen op een veld en dan heb ik dat ook nog in B en C de bovenste 2 in de poul van A,B,C spelen smiddags tegen elkaar en zo verder met 3-4 en 5-6

Nu zien ze ein een staatje hoeveel ze zijn geworden en dan moeten we smiddags een staatje invullen waar in men een ander nummer krijgt dus A1 kan in de middag poul C6 worden. nagelang wat het staatje aangeeft. Nu zou ik graag een button maken waarin met een klik op de knop het systeem de teams automatisch indeelt. dan hoef ik er niet meer bij te zijn.

is er iemand die mij kan helpen om een button te maken ?

dan is het programma af en kunnen ze zelf verder zonder mijn hulp.

Je vraag blinkt niet uit door duidelijkheid; een knop maken kun je uiteraard zelf wel, maar het gaat natuurlijk om wat die knop moet doen :)
En dat kan ik zo dus niet afleiden uit je verhaal. Om te beginnen: zijn er maar 6 teams? Omdat je aangeeft dat ze genummerd zijn van A1 tot A6 wek je die indruk. Die spelen blijkbaar een competitie (op een veld, toe maar ;) ), waarvan de uitslagen wel kunnen worden ingevuld. Ik neem aan dat je op basis van die uitslagen een ranglijst kunt opmaken middels een query. Zo te zien heb je in totaal dan 3 poules, van A-C. Dus in elke poule heb je dan een eigen ranglijst. Wat er verder moet, is mij volslagen onduidelijk: spelen de de nummers 1-2, 3-4 en 5-6 uit dezelfde poule nog een keer tegen elkaar in de middag? Dus die teams spelen in de poule twee keer tegen elkaar? En worden die wedstrijdresultaten dan opgeteld bij de eerdere resultaten? Volgens mij kun je die indelingen gewoon in queries laten bepalen, en hoeft er helemaal niks geprogrammeerd te worden. Maar zonder voorbeeldje zal ik het voorlopig wel niet snappen, dus misschien dat je dat nog kunt posten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan