• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp gevraagd voor Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar zijn Rit 6 en 10?

hulp gevraagd

Deze tellen niet mee in dit kampioenschap en zijn dus weggelaten.

Laatst bewerkt door een moderator:
hulp gevraagd

Hey,

alvast bedankt, het is bijna juist,
de bedoeling was om vanaf regel 15 op 100% van hoog naar laaggeklasseerdt , en daar dan op regel 15 100% bereken van 80%,50%,meer niet

nog even samengevat:
de 10 hoogste van de 12 ritten en deze in het geel zeker anders geen klasssement.
mvg
geert

de bedoeling was om vanaf regel 15 op 100% van hoog naar laaggeklasseerdt , en daar dan op regel 15 100% bereken van 80%,50%,meer niet

Ik heb de regel wel 10 keer gelezen maar begrijp nog niet wat je wilt

Upload een file met de gewenste resultaten

hulp gevraagd

Hey,
ja we zijn er bijna,is het soms mogelijk om met een knop of iets anders automatisch te sorteren en de procenten weergeven.
alvast bedankt.
mvg,
Geert

Macro van de sortering opnemen en dan achter een knopzetten is mogelijk.

Hey,
ja dat zou een oplossing zijn ,maar ik ben hier een leek in.

Bedankt voor Uw hulp en geduld.

hulp gevraagd

Aan popipipo,

is het soms mogelijk de leden (namen) die geen 10 van de 12 ritten er uit sorteren.(uitsluiten)

er is nu al gesorteerd op rit 8 (gele kolom = voorwaarde)die moet ingevuld zijn ;
maar graag ook een knop als diegene die geen 10 van de 12 er gewoon eruit vallen of onderaan staan,niet samentellen.
0 beschouw ik als getal (dit wil hier zeggen dat ze deelgenomen hebben)

Dank bij voorbaat.
Gert21

Ik heb nog een klein probleempje,
bij het kampioenschap ,
rangschikking is het hier mogelijk om die gene die geen 10 MAAL HEBBEN DEELGENOMEN van de 12 , deze niet te rangschikken?
bij het optellen is er ook nog iets ,namelijk als er geen deelname is van 10 VAN DE 12 trekt hij ook tweemaal de kleinste som af.

het juiste moet zijn :klassement 12 VAN DE 12 deelnames tellen de 10 hoogste getallen
10 VAN DE 12 deelnames tellen de 10 hoogste getallen
de voorwaarde zijn verplichte deelname op16/06 MET IN TOTAAL VAN 10 deelnames van de 12
bij het bestand is het nog niet zo,hij neemt altijd de 2 kleinste getallen ongeacht de deelnames.

wie kan of wil mij helpen ,het is morgen de laatste dagen het zou moeten uitgerekend worden .
Dank bij voorbaat.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp wil je dus de 10 grootste waardes hebben
Code:
=if(h10="";"";if(count(b10:m10)=12;sum(b10:m10)-small(b10:m10;1)-small(b10:m10;2);if(count(b10:m10)=11;sum(b10:m10)-small(b10:m10;1);if(count(b10:m10)=10;sum(b10:m10);""))))
Probeer deze formule dan eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan