Hulp gevraagd: ZyXEL P-2602HW C61

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobracing

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Goedendag,

Ik gebruik een ZyXEL P-2602HW C61 voor mijn internetverbinding via Telfort en ondervind een tweetal problemen waar ik niet uit kom. Zouden jullie mij ajb willen helpen?

Probleem 1:
Ik wil de instellingen van mijn ZyXEL P-2602HW C61 aanpassen maar het lukt mij niet meer om in het instellingen scherm te komen. Ik heb het geprobeerd om met een kabel direct van de ZyXel naar mijn laptop, browser opstarten en dan tiscali-modem, 192.168.1.1 en 192.168.1.254 maar bij geen van de pogingen kreeg ik het inlogscherm van de Zyxel.
Is er een andere manier of doe ik iets fout?

Probleem 2:
Mijn vaste computer (AMD Atlon 64 met WinXP) staat op zolder en de ZyXEL P-2602HW C61 staat in de woonkamer. Omdat ik geen draad wilde trekken naar de zolder en ook niet wireless wilde werken met mijn vaste computer heb ik een Devolo dLan 200 AVPlus starterkit aangeschaft (internet/netwerk via stopcontact). 1 adapter beneden aangesloten en 1 op zolder. Kabeltjes erin, de boel geinstalleerd en toen heeft het heel even gewerkt maar het was wel erg traag. Nu krijg ik het geheel totaal niet meer aan de praat (ook niet zonder firewall ertussen). Weet iemand of dit aan de ZyXEL P-2602HW C61kan liggen? Of ligt dit aan WinXP?

Graag jullie hulp en expertise gevraagd.

Alvast bedankt!

Je kan eens beginnen met 192.168.1.254 te pingen, dan weet je in ieder geval zeker dat je er bij kan komen. Volgens de zyxel info moet dat wel het goede IP adres zijn voor een Tiscali model. Verder gebruikt de web-interface een stuk java(script), mogelijk dat je browser dit om security redenen blokkeert? (heb je niet toevallig een nieuwe internet explorer geïnstalleerd recent, of een nieuwe firefox versie oid?)

In aansluiting op wat mrmusic zojuist meldde:
Vul het volledige web-adres in de adresbalk in, dus gebruik http:// in het te gebruiken web-adres. Dus probeer:
http://192.168.1.254
en (als dat niet werkt)
http://192.168.1.1

Doe dit bedraad aangesloten.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ga naar Start
Kies Uitvoeren
Type CMD [enter]
Type ipconfig /all [enter] (let op de spatie)

Wat staat daar achter Standaard Gateweay?

Laatst bewerkt:
Dan is er iets goed mis......

Heb je soms een onbeveiligd draadloos netwerk???

Ik zou de Zyxel maar eens hardwarematig resetten

Dan is er iets goed mis......

Heb je soms een onbeveiligd draadloos netwerk???

Ik zou de Zyxel maar eens hardwarematig resetten

Ik heb een beveiligd draadloos netwerk.
Ik zal de hardwarematige reset een proberen.

Nog meer problemen

Ik heb dus net de Zyxel een harde reboot gegeven (30 sec reset knop ingedrukt houden) en nadat deze weer opnieuw is opgestart heb ik ineens heen WAN meer. De lampjes PWR/SYS, DSL en INTERNET branden wel constant maar WAN doet het niet meer. Ik kan ook nog steeds niet het inlogscherm van de Zyxel benaderen. Met een vaste kabel krijg ik (op 2 verschillende laptops en met verschillende kabel) dat de comp een een IP adres aanvraagd maar dan wordt steeds de mededeling gegeven: cable unplugged" en begint hij weer opnieuw.

Ik heb nu een oude sagem modem gepakt om weer op internet te kunnen.

Help! wat moet ik nu doen?

Lijkt mij een kwestie van de helpdesk van de provider bellen, en aangeven wat er allemaal misloopt met de Zyxel router. Als zij niet direct aan de telefoon het probleem kunnen oplossen, vraag dan direct een vervangende router aan.
Het lijkt mij namelijk dat je nu genoeg getest hebt om een vervangend exemplaar te kunnen krijgen van je provider (oftewel dat de router zelf niet goed werkt en dus vervangen moet worden).

Tijs.

Lijkt mij een kwestie van de helpdesk van de provider bellen, en aangeven wat er allemaal misloopt met de Zyxel router. Als zij niet direct aan de telefoon het probleem kunnen oplossen, vraag dan direct een vervangende router aan.
Het lijkt mij namelijk dat je nu genoeg getest hebt om een vervangend exemplaar te kunnen krijgen van je provider (oftewel dat de router zelf niet goed werkt en dus vervangen moet worden).

Tijs.

Bedankt allemaal voor de reacties.
Heb inmiddels Telfort gebeld en een nieuw jaarabo afgesloten met flinke korting. Krijg nu ook een nieuw type modem. Ik had nog de oude Tiscali versie bleek.
Probleem 1 is dus nu opgelost. Probleem 2 zal ik opnieuw posten.

Hiermee is dus deze thread gesloten.

Nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan