hulp gevraagd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
782
Beste mensen,

schijf is gedeeld, na een aantal problemen heb ik xp op d schijf gezet, c schijf formatteerd.

xp staat terug op c schijf, nu wil ik d schijf formatteren, maar heb op d schijf nog aan 3000 nr muziek .

Wat is het beste om dit te bewaren, dacht zelf aan kopieren naar c schijf en al wat ik nog wil hebben en dan d schijf formatteren .

Eenmaal weer helemaal schoon alle backup bestanden terug naar d schijf kopieren.

Iemand een beter idee¿

b.v.d.
Marcel
 
Het beste is om met Partition Magic je pc zo in te delen dat je nooit meer hoeft te schuiven.

Windows en programma's op C:\
Documenten D:\
Muziek E:\
Film F:\
Foto's G:\

Enz Enz.

Als je twee schijven hebt moet de F:\ niet op de schijf met Windows staan.
Moet je hierna nog eens formatteren dan wordt alleen de C:\ geformatteerd tijdens de setup.
Je programma's moet je helaas altijd over doen.

Waarom die muziekschijf formatteren? Defragmenteren doet ook een hoop. Zou ik nooit doen.
 
Laatst bewerkt:
Defragmenteren is natuurlijk iets heel anders dan formatteren. maar Elisa heeft een punt, je kunt natuurlijk ipv formatteren gewoon de mappen langs lopen en verwijderen wat je niet meer nodig hebt (zorg er dan wel voor dat je verborgen en systeembestanden zichtbaar hebt)

Voor deze schijf zie ik namelijk geen meerwaarde in formatteren.

En het scheelt je een hoop verplaats.

Mocht je perse willen formatteren (omdat je bijvoorbeeld een aantal mappen om vreemde reden niet kan verwijderen), lijkt me de manier die je zelf aandraagt een prima methode.
 
Ik ging er vanuit dat op de schijf van de muziek ook de 2e Windows heeft gestaan. Daar blijf gegarandeerd rommel van over. Die schijf voorlopig opdelen in Windows en Muziek lost het probleem op. Zo kun je zeker dat deel van Windows formatteren. Bij muziek is dat niet nodig.
 
Ik ging er ook vanuit dat windows en muziek nog op "d" staan.

Misschien ben ik te lang uit de Windows omgeving en van bijvoorbeeld partition magic heb ik nooit gehouden :) maar kun je tegenwoordig een schijf op delen op basis van mappen die er op staan?
 
Ja, je kijkt hoeveel de muziek inneemt. Vervolgens maak je een partitie. PM geeft zelf wel aan of het kan of niet en dan pas je de grootte aan.
Je gebruikt dan wel zoiets als drivemapper. Deze schuift dan wel met de mappen. PM zal zeker niet met Windows gaan schuiven dus blijft de muziek over.
Het is het proberen waard en zo gebeurd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan