hulp gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

brutuske

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2004
beste mensen

ik ben een leek op computergebied , maar wil mijn computer een keer helemaal opschonen zodat hij ook weer wat sneller wordt.
ik denk dat er in de loop der jaren misschien wel het een en ander aan vuiligheid in de computer is terechtgekomen en wil dit graag verwijderd hebben

ik heb geen idee hoe ik moet beginnen en wat ik hiervoor allemaal moet doen, ik wil wel graag mijn bestanden die ik in word heb staan behouden

wie o wie kan mij hierbij helpen.

Bert

Wat is de bedoeling geheel opnieuw installeren van windowsxp.
Zo ja zorg dan eerst dat je alle drivers hebt van je moederbord en videokaart, geluidskaart enz. kun je downloaden op de site van de fabrikant als je deze niet op cd hebt.

Misschien gaat het opnieuw installeren je, als eerste stap wat ver, dan is een aardig alternatief om het [gratis] programma ccleaner te downloaden en te installeren...

Downloaden doe je hier:
http://www.ccleaner.com/
Dit programma verwijderd overbodige rommel, ruimt het register netjes op, leegt "temp" bestanden, enz... zeer handig...

Daarna de schijf defragmenteren [Start>bureauaccessoires> systeemwerkset]

Als je dan nog niet tevreden bent met de snelheidswinst kun je alsnog overwegen om alles eraf te gooien......

En natuurlijk Ad Aware en Spybot Search and Destroy laten draaien om alle spyware een adware te verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan