• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp gevraagd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pinky135

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Hallo forumbewoners!

Voor school moet ik een opdracht maken in Excel. Ik heb een spreadsheet hiervoor gemaakt, te zien op de screenshots. De knop bij screenshot 2 werkt nog niet, daar moet ik een macro aan koppelen.

Ik weet hoe het moet, maar ik weet niet welke formules/ functies ik ervoor moet gebruiken.

De bedoeling is dit: Screenshot 2 laat een bestellingenlijst zien. Als ik op de knop druk, moeten de aantallen op de lijst verdwijnen, en bij screenshot 3, het dagtotaal opgeteld worden. Ik moet daarna steeds nieuwe getallen in kunnen voeren en met behulp van de knop bij het dagtotaal optellen. Hoe doe ik dit?

Screenshot 1:
screenshot1prijslijstvg4.png

Screenshot 2:
screenshot2kelneramv2.png

Screenshot 3:
screenshot3dagtotaalub2.png

Laatst bewerkt:
Let wel: we willen je op weg helpen, maar niet de bedoeling dat wij je huiswerk maken / oplossen.

En nee, ik weet te weinig van macro's / vb code om je nuttige info te geven.;)

weet ik, ik heb de leraar ook al gevraagd, maar die zegt alleen dat ik het met een macro moet doen... lekker nuttig. De rest is allemaal makkelijk te doen, dus geen probleem, niemand maakt hier mijn huiswerk. Het enige wat ik hoef te weten is welke functie ik kan gebruiken.

Er komt nu nog een ding in me op wat ik kan proberen, als dat niet lukt kijk ik hier weer...

Trouwens, de enige uitleg die wij over excel hebben gekregen is hoe we de vaak gebruikte functies moeten gebruiken, zoals SOM, AANTAL.ALS, dat soort dingen... Maar ik kan hier niks over vinden op internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan