• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene67

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Optellen tijdnotaties met uitslag aantal

Wie kan mij helpen ?

Ik wil graag in excel in een werkrooster een optelling maken van medewerkers die van bv. 8:30 tot 13:00 werken zie bijlage cel C24. krijg dit niet voor elkaar alleen met de tijd 9:00.
Dit werkt maar zodra ik < of > gebruik dan is de uitslag 0.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Rene67,

Tik eens in Doorzoek dit forum op Werkrooster en je komt er zat tegen.
Misschien moet je er wat aanpassen naar je wensen.

Bijv.: voor cel C24

Code:
=SOMPRODUCT((C4:C23>=TIJD(8;30;0))*(D4:D23<=TIJD(13;0;0)))
Gaarne in het vervolg een duidelijkere titel gebruiken.:thumb:
Hulp gevraagd zegt namelijk niets over de aard van de vraag/probleem.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

tijdnotaties optellen in excel met uitslag aantal

Heren bedankt voor jullie reactie, sorry voor de vage vraagstelling zal er op letten.
De formule =SOMPRODUCT((C4:C23>=TIJD(8;30;0))*(D4:D23<=TIJD(13;0;0))) geeft wederom als uitslag 2 terwijl dit uit het hoofd uitgerekend 4 zou moeten zijn.
Ben nu overigens ook op het forum aan het zoeken naar een werkrooster die ik om zou kunnen bouwen.

groeten rené:confused:

Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd hoe je aan 4 komt?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Je vraag stelling is niet duidelijk.

.... een optelling maken van medewerkers die van bv. 8:30 tot 13:00 werken zie bijlage cel C24.
In jouw voorbeeldje is er geen 1 medewerker die van 8:30 tot 13:00 uur werkt.
Maar hier zeg je:
.... geeft wederom als uitslag 2 terwijl dit uit het hoofd uitgerekend 4 zou moeten zijn.
Wat wil je nu precies tellen??

Het aantal medewerkers die tussen 8:30 en 13:00 uur aanwezig zijn geweest misschien? Of wat anders?

Ik wil graag een optelling hebben van medewerkers die in de ochtend werken tot bv. 13:00 een medewerker kan om bv. 8:00 of 8:30 of 9:00 beginnen.
In mijn voorbeeld zijn er 4 medewerkers die om 9:00 beginnen, maar ik wil ook graag zien hoeveel medewerkers er van 13:00 tot bv 18:00 aanwezig zijn. dit moet in een andere cel zo ook het aantal wat aanwezig is op de avond.

Wordt er dan vrij gegeven aan een medewerker dan moeten de gevolgen dus zichtbaar worden aangegeven met een kleur en aantal zoals in mijn voorbeeld.

Hoop dat het zo duidelijker is?

Met onderstaande formule kom ik ook tot 4.
Code:
=SOMPRODUCT((C4:C23>=TIJD(8;30;0))*(C4:C23<TIJD(13;0;0))*(D4:D23>=TIJD(13;0;0)))

Het is het aantal medewerkers die tussen 8:30 en 13:00 begonnen zijn en op en na 13:00 nog aanwezig waren.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Aantal medewerkers optellen in excel

Bedankt Roncancio.

ben al een stuk verder maar loop tegen een aantal problemen op in mijn excel bestand.
Ik heb even een voorbeeldje gemaakt met nog wat tekst en uitleg.
Het probleem waar ik tegen aan loop is dat medewerkers op verschillende tijden beginnen en eindigen en als ik dan een optelling wil maken dan klopt de berekening niet in de middag. De ochtend en de avond is vrij makkelijk op te lossen maar de middag niet.

Groeten René

Bedankt Roncancio.

ben al een stuk verder maar loop tegen een aantal problemen op in mijn excel bestand.
Ik heb even een voorbeeldje gemaakt met nog wat tekst en uitleg.
Het probleem waar ik tegen aan loop is dat medewerkers op verschillende tijden beginnen en eindigen en als ik dan een optelling wil maken dan klopt de berekening niet in de middag. De ochtend en de avond is vrij makkelijk op te lossen maar de middag niet.

Groeten René

En waar is je voorbeeld?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ja dat is inderdaad wel handig als je het bestand erbij zet natuurlijk .

Bijlagen

Sorry nogmaals dat krijg je als je er zelf niet meer uitkomt!
Hierbij het bestand nogmaals in excel 2003.

Bijlagen

Nog steeds een probleempje

Begint er al aardig op te lijken echter de berekening klopt nog steeds niet, ik kom er niet uit misschien iemand anders nog een leuk idee?

Zie bijlage hierin heb ik het een en ander nog wat duidelijker gemaakt.

Rene

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan