Hulp gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ShannenD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2013
Ik heb al jaren Linux. Ik heb er nu nog Centos op zitten en zou graag overgaan op Ubuntu. Is ook nodig. Zijn er mensen die dat goed kunnen en voor mij willen doen (tegen vergoeding)? Ik kan dat zelf niet. Degene die het altijd voor me deed laat het afweten. :o

Op de website van Ubuntu staan zgn iso bestanden welke je met een brandprogramma kunt branden op een CD.
Start vervolgens je PC op met de CD erin.
Wanneer de bootvolgorde in je BIOS correct staat ingesteld zou de rest zichzelf moeten wijzen.

Groeten Marcel

Bedankt voor de reactie, maar dat zegt me helemaal niets. Eerst moet ook Centos er vanaf, of gaat dat vanzelf als je iets nieuws installeert?

Ik weet bijna zeker dat hij er een dual boot van maakt.
Achteraf kun je tijdens het opstarten dus kiezen of je Centos of Ubuntu wilt opstarten.

Hier is trouwens de link naar Ubuntu Server KLIK

Groeten Marcel

Dat herken ik nog. Dat je dan kan kiezen.

Dank voor de reactie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Is het een bedrijfsserver of is ie voor thuis.
Als er niks belangrijks opstaat gewoon proberen zou ik zeggen.

Groeten Marcel

Er bestaat een hele mooie handleiding voor het installern van ubuntu.
Zie trouwens ok mijn handtekening, ik ben steunpunt in Almere e/o

handleiding hier te vnden; HIER KLIKKEN

verder staat op mijn website nog een hele lange lijst van steunpunten die je kunnen helpen.

ps. je kan zelf beslissen of je een dualboot wilt of niet. Het is dus je eigen keuze.
Als het bevalt wat je u hebt, zou ik een dualboot doen.

Waarom wil je eigen Ubuntu, omdat je zegt dat het nodig is?

Laatst bewerkt door een moderator:
Gaat het wel om een server en niet om een desktop omgeving?

Volgens mij niet, hoor. Hoogteijling had een link neergezet van ubuntu server, maar ik vraag mij werkelijk waarom. Er wordt daar niet om gevraagd en van de TS horen we niets meer.
Jammer!

CentOS kun je ook gewoon een desktop verzie van installeren( met de grafische shell en alles erop en der aan).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan