Hulp gevraagt (alweer -,-)

Status
Niet open voor verdere reacties.

HUKED

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Berichten
166
heey,

Ik wil graag een programma in visual basic maken dat je automatich iets doet als je bijvoorbeeld F8 drukt.

Weet iemand een script voor visual basic als je F8 drukt dat ie Z blijft drukken en niet meer stopt met Z typen tot dat je F8 opnieuw drukt?

Bedankt.
 
Moet je ff een Timer in je Form zetten, moet je in je Form_Load() ff Timer1.Interval op 10 zetten ofzo, moet je ff kijken hoe snel je de Z wiltl laten typen. Dan doe je ff KeyAscci en dan ff de F8 toets. Ik heb hier VB zo niet bij de hand, dus als ik thuis ben zal ik ff een code posten.

Je doet onder het Kopje Timer1 Text1.Text = Text1.Text + Z
Dan doe je onder de knop F8 dat je Timer1.Enabeld = True, en druk je weer op F8 dan is je Timer weer False.. Dus If Timer is True Dan issie False ElseIf Timer is False Dans issie True.. Ik zal je vanavond een code posten.. Succes ermee:thumb:

Grtz, Ronald!:D
 
Moet je ff een Timer in je Form zetten, moet je in je Form_Load() ff Timer1.Interval op 10 zetten ofzo, moet je ff kijken hoe snel je de Z wiltl laten typen. Dan doe je ff KeyAscci en dan ff de F8 toets. Ik heb hier VB zo niet bij de hand, dus als ik thuis ben zal ik ff een code posten.

Je doet onder het Kopje Timer1 Text1.Text = Text1.Text + Z
Dan doe je onder de knop F8 dat je Timer1.Enabeld = True, en druk je weer op F8 dan is je Timer weer False.. Dus If Timer is True Dan issie False ElseIf Timer is False Dans issie True.. Ik zal je vanavond een code posten.. Succes ermee:thumb:

Grtz, Ronald!:D

Je kunt ook gewoon opvragen welke toets er is ingedrukt. (form_keydown() ofzoiets)
 
Moet je ff een Timer in je Form zetten, moet je in je Form_Load() ff Timer1.Interval op 10 zetten ofzo, moet je ff kijken hoe snel je de Z wiltl laten typen. Dan doe je ff KeyAscci en dan ff de F8 toets. Ik heb hier VB zo niet bij de hand, dus als ik thuis ben zal ik ff een code posten.

Je doet onder het Kopje Timer1 Text1.Text = Text1.Text + Z
Dan doe je onder de knop F8 dat je Timer1.Enabeld = True, en druk je weer op F8 dan is je Timer weer False.. Dus If Timer is True Dan issie False ElseIf Timer is False Dans issie True.. Ik zal je vanavond een code posten.. Succes ermee:thumb:

Grtz, Ronald!:D

Ja timer wist ik al, thx alvast als je een code post ;)
 
Ik ben er weer:rolleyes: Ik zal nu ff een code maken! Ik post hem je zo, en anders straks, want moet zo eerst even eten:thumb:

Grtz, Ronald!
 
Bedankt;)

Hier heb je even het bestand! Als er fouten optreden, zeg het gerust;) !
Succes ermee, Ronald!
 

Bijlagen

  • Z indrukken.rar
    1,4 KB · Weergaven: 9
helaas het werkt niet :( ik druk op F8 maar begint niet Z te drukken.

Wat ik nou precies wil.

Je opent het programma en opent bijvoorbeeld kladblok en drukt F8, waardoor hij automatisch Z zal drukken.
Hij zal niet stoppen met Z drukken tot dat je weer op F8 drukt.
Dus als je hem lang aan laat staan krijg je: ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ.

Zoiets, Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is :)
 
Als je het in Kladblok wilt, word het lastig! Dan moet je je programma op de voorgrond houden, want anders werkt namelijk de F8 toets niet! Want je zit in Notepad en niet op je programma! Probeer eens in dat ding wat ik gemaakt heb de 'w' 1 x in te drukken. In plaatst van F8 de 'w'.

Ronald!
 
Aha ja nu werkt het.
Maar ik bedoelde eigenlijk dat het gewoon in een ander programma Z zou indrukken.
Dat script heb ik toen ooit van iemand gehad maar heb het niet meer.
Evengoed bedankt.
 
Ik zal er nog eens naar kijken, zodra ik het weet zal ik het posten!
Succes er verder mee!:thumb:

Grtz, Ronald!
 
Wat ik ook dacht! Ik heb zelf een soort kladblok gemaakt. Ziet er hetzelfde uit, je kunt er ook eigenlijk dezelfde dingen mee. Wat ik ermee wou bereiken is dus dat ik er zelf dingen bij kan doen. Iets uitgebreider, zo kun je daar dus bijvoorbeeld de fuctie inzetten dat als je op F8 drukt dat de Z gaat lopen;)

Ik ben nog met het programma bezig, heb ik hem af dan post ik hem hier wel. En weet ik gewoon de oplossing om het in Kladblok te doen, post ik het natuurlijk ook:thumb: ;) !

Ronald!:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan