• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp gevraagt bij gegevens overzetten voor sticker.

Status
Niet open voor verdere reacties.

regaurd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Hallo,

Ik weet niet precies hoe ik de titel duidelijker kan maken maar ik zit zelf een beetje vast.

Ik werk bij een deuren hang bedrijf dat op grote schaal deuren verwerkt voor de nieuw-bouw en particulieren.
We zijn hier nu bezig om enige informatie te automatiseren.
De meeste dingen heb ik zelf wel voor elkaar en ben ik nog steeds mee bezig,
maar wat mij niet lukt is het overhalen van bepaalde gegevens en/of welke formule of wat voor functie in een macro ik zou moeten gebruiken.

Wat ik dus probeer voor elkaar te krijgen is het volgende.

Op het eerste werkblad staan de deurnummers met de eventuele informatie die erbij hoort. (Deurinfo)
Op het 2'de werkblad staat een voorbeeld hoe de sticker eruit komt te zien. (Sticker)
wat ik nu voor elkaar probeer te krijgen is het volgende.

Ik wil een bepaald deur-nummer invoeren op het sticker werkblad en dan op MAAK STICKER drukken. Dan wil ik dus dat er automatisch gezocht word in kolom A van werkblad Deurinfo naar dat nummer dat overeen komt met het nummer dat ik ingevoerd heb. Dan wil ik dat alle informatie die er op die rij achter dat nummer staat overgenomen worden en dat elke kolom zijn eigen plek krijgt op het sticker vel.

Maar dan zit ik gelijk aan het volgende,
ik wil dat bepaalde kolommen een regel krijgen, dat staat er JA in een bepaalde kolom dat er dan een bepaald woord word neergezet op de sticker, staat er NEE dan komt er niks te staan. Dit is mogelijk met de WAAR/ONWAAR functie in de meeste formules, maar ik weet alleen niet hoe ik dan een bepaald woord kan aangeven om neer te zetten.

Zou iemand mij hierin kunnen helpen om een begin te maken? Zodra ik een begin heb lukt de rest vaak wel.

Ik heb al enige sites afgezocht maar kon niet echt iets vinden wat bruikbaar was, vaak alleen maar programma's om dus stickers te printen en/of te maken, waar ik dus weinig aan heb, aangezien alles bij ons in excel komt en een aparte afmeting heeft. :confused:

Ik gebruik EXCEL 2007.
Ik heb een bijlage met een voorbeeld wat ik dus bedoel.

Ik hoop dat er iemand hier is die mij op weg kan helpen!

Groet,
Wesley.

Bijlagen

Ik heb het bestand aangepast.
In cel f22 staat nu een datavalidatie met een lijst van de deurnummers.
Deze datavalidatielijst wordt automatisch aangepast als het aantal deurnummers wijzigt.

Verder staat in rij 7 een formule om (een gedeelte van) de gegevens van de deurnummer op te halen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Met vlookup kan je veel bereiken:

Code:
=VLOOKUP($F$22;Deurinfo!$A:$P;4)

Alleen wat je bedoelt met een bepaald woord ergens op de sticker???

Heb 2 makro's gemaakt zodat je door te klikken op de button een printpreview of direct print.

Code:
Option Explicit

Sub StickerVoorbeeld_Click()

Range("C4:N18").Select
    ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$C$4:$N$18"
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Preview:=True
End Sub
Sub StickerPrinten_Click()

Range("C4:N18").Select
    ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = Selection.Address
    With ActiveSheet.PageSetup
        .FitToPagesWide = 1
        .FitToPagesTall = 1
    Application.ActivePrinter = "\\ke1dhcp01\BVWPRT65 on Ne05:"
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, ActivePrinter:= _
        "\\ke1dhcp01\BVWPRT65 on Ne05:", Collate:=True
    End With

End Sub

Je zou alleen dan de printer moeten aanpassen.

Bijlagen

Bedankt voor de snelle reacties!

Ik heb het bestand aangepast.
In cel f22 staat nu een datavalidatie met een lijst van de deurnummers.
Deze datavalidatielijst wordt automatisch aangepast als het aantal deurnummers wijzigt.

Verder staat in rij 7 een formule om (een gedeelte van) de gegevens van de deurnummer op te halen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hier kom ik niet echt mee uit, Ik moet dan bepaalde kolommen gebruiken dat niet goed uitkomt. (Of ik snap deze formule niet helemaal...)

hmm, Stom van me!! :o
Bedankt RaymondC! Heb de mogelijkheid van VLookup niet goed nagekeken..
Hier kom ik zeker weer verder mee!

Alleen wat je bedoelt met een bepaald woord ergens op de sticker???

Wat ik hiermee bedoel,
Als je bijv, kijkt op het tabblad Deurinfo en dan in kolom M & N dan zie je daar 'Valdorpel en Dranger' staan, Nu wil ik het dus zo hebben dat als er ja staat, de naam Valdorpel of Dranger in een cel op het sticker voorbeeld komt. Staat er nee, dan wil ik dat vakje dus leeg houden.

Maar hier kom ik zelf denk ik ook wel uit, Mocht je/iemand een snelle reactie met een formule hebben dan waardeer ik dat enorm!

Alvast hartstikke bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Wesley.

Heb het nog iets aangepast.
Moet maar even controleren of dit is wat je wilt.
(Is ook met Vlookup)

Bijlagen

Heb het nog iets aangepast.
Moet maar even controleren of dit is wat je wilt.
(Is ook met Vlookup)

Dankje, Maar de indeling is wel wat anders...
Ben er zelf gister ook weer verder mee gegaan,
Maar nu zit ik met het probleem van de printer instellen,
Ik heb al op meerdere fora's gelezen dat ik dan de port moet defineren en dat ik met Ne01 dingen moet instellen,
Maar als ik nou de printer als default printer heb staan, zou ik dan ook de tekst 'default printer:' kunnen gebruiken? Of moet ik hier ook extra dingen voor instellen?

En dan snap ik zelf ook even iets niet helemaal, (nog niet echt wakker :confused:)

Als ik de code:

Code:
=VERT.ZOEKEN($F$22;Deurinfo!$A:$P;13)

gebruik, Hoe kan ik dan de 'ALS' formule hierin gebruiken?
Wat ik namelijk wil is dat als er bijv, het woord NEE staat, er niks komt te staan, maar staat er JA dan wil ik er een bepaalde tekst hebben staan.
Nu neemt hij gewoon het woord over dat aangegeven word op het andere tabblad.
Kan iemand mij helpen met deze code/Formule?

Alvast bedankt!

Deze formule zou moeten werken:

=IF(VLOOKUP($F$22;Deurinfo!$A:$P;14)="Nee";"";"Tekst")

Op de plek van "Tekst" moet jezelf invullen wat je daar wilt hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan